Geocaching och upplevelse i Kina

fredag 11 maj 2018 - måndag 21 maj 2018

Dag 11 av 11

En arrangerad tur tillsammans med 22 andra galningar till Xian, Zhangjiajie och förstås Peking. Geocaching varvat med kultur och upplevelser!

Borta bra men....
måndag 21 maj 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Det blev en tidig start idag och förstås traditionsenlig telefonväckning (man kan undra om guiden normalt har väldigt morgontrötta grupper och inte morgonpigga geocachare?). Vi hann med ett litet snabbevent (tyvärr utan gästcachare) innan bussen avgick för sista gången med oss mot

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Sista dagen och på egen hand! Hur gick det här till?
söndag 20 maj 2018 - Peking, Kina

Idag tog vi det väääldigt lugnt på morgonen. Ingen telefon eller klocka som ringde. Fast vi vaknade förstås tidigt ändå… Men rullade väl ner mot frukosten först vid nio, där vi mötte både ume- och öviksborna som också rullade ner samtidigt. En trevlig frukost senare och jag, Mona

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
En lugnare dag i park och stad...
lördag 19 maj 2018 - Peking, Kina

Väcktes av telefonen som vanligt men varken Mona eller jag hade någon större brådska upp. Efter frukost buss till den sista gemensamma upplevelsedagen med ett första besök på ”Himmelens tempel”, eller snarare ”himmelens altare” med en mera korrekt översättning från kinesiskan.

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
I kejsarens fotspår till hem och sommarstuga
fredag 18 maj 2018 - Peking, Kina

Efter en mycket god natts sömn (minns inte att jag ens la mig på huvudkudden tills jag blev väckt av klockan) så blev det igen en halvtidig frukost och bussavfärd. Idag skulle vi till "den förbjudna staden" med kejsarpalatset (vinterpalatset) och kejsarens sommarpalats. Fortsatt bra väder

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Det blir inte alltid som man tänkt sig eller hur fel blev så otroligt rätt!
torsdag 17 maj 2018 - Peking, Kina

Ibland blir det helt enkelt inte som man tänker. Tex var planen igår att flyga till Peking, men ödet ville annorlunda. Efter några timmars väntan på flygplatsen fick vi veta att avgången var försenad pga "weather conditions". Anade oråd redan där då det enda som då borde stoppa oss var

Geocaching och upplevelse i Kina

Dag 11 av 11