TURKIET, Kappadokien 2018

lördag 26 maj 2018 - lördag 2 juni 2018 TURKIET, Kappadokien 2018

Bussresa Antalya till Kappadokien

Dag 8
söndag 10 juni 2018 - Ferievägen 12, Hallands län, Sverige

Efter ett par timmar vid poolen, checkar vi ut och sen blir vi hämtade till flygplatsen.Exakt klockan 2200, lagom till nyheterna på TV4, är vi hemma igen.Nu är det lagt till några fler bilder från Kappadokiens natur.Ha de´  gôttAnne o Hans

Dag 7
fredag 1 juni 2018 - Belek Belediyesi, Turkiet

Idag ska vi besöka de som sponsrar vår resa.Läderfabrikanter och guldsmedar. På väg till Antalya stoppar vi först vid en stor läderaffär/fabrik. Efter en kort info släcks ljuset och en Catwalk startar med läderklädda damer och en herre. Flott värre. Sen får vi botanisera och prova

Dag 6
torsdag 31 maj 2018 - Belek Belediyesi, Turkiet

Idag ska vi köra "hemåt". Avanos via Konya till Side. Halv nio startar vi och efter en timma är vi framme vid en av de drygt 30 underjordiska städerna i Kappadokien. De är utgrävda ur bergen med gångar mellan de olika nivåerna. Det finns matplatser, sovrum, förråd mm. Och givetvis kapell.

Dag 5
onsdag 30 maj 2018 - Avanos, Nevşehir, Turkiet

Vårt sällskap består av 17 personer. Danskar, en norska (men bor i Danmark sen många år), och svenskar. Och så vår turkiska guide plus en chaufför.Efter frukosten i morse, gick vi alla bara över gatan till en keramikfabrik. Givetvis var det försäljning också. Här fick vi också en fin

Dag 3
tisdag 29 maj 2018 -

Idag ska vi upp till Kappadokien. Mitt i Turkiet.Bussen stångkar  uppför Taurusbergen. Vi kan se snö på topparna. Vid 1800 meter höjd går det sakta utför igen, ochplanar ut till en ändlös slätt. Vägen är spikrak och försvinner bort i horisonten.Vid lunchtid besöker vi Mervanamuseet i