Albanien

måndag 4 juni 2018 - måndag 11 juni 2018

Nu är det dax att upptäcka Albanien ! Hoppas att det är den där oupptäckta prisvänliga pärlan med härliga stränder och trevlig befolkning som jag tror att det är ! Vi flyger till Korfu och bor där en natt .Dagen därpå tar vi färjan ( ca 20 min) till Sarande i Albanien. Där hyr vi bil och kommer att åka ung 35 mil och bo på fyra ställen .Vi avslutar med två dagar på Korfu för att cykla och se den ön litegrann! Häng med oss 😊

Lite cykling
måndag 11 juni 2018 - Acharávi, Grekland

Lägenheten vi hyr här har ingen AC vilket innebär att vi måste ha fönster och balkongdörr öppen på natten.I natt var det ett väldigt liv på både människor, fåglar och hundar utanför så sömnkvaliteten blev inte den bästa . Efter  frukost (vid 8)rullade vi ut ur stan för att ta oss

Sista dagen
måndag 11 juni 2018 - Acharávi, Grekland

Sista dagen på vad som känns som en betydligt  längre semester än 1 vecka! Vi flyger först kl 21.30 ikväll så idag cyklade vi österut längs kusten.En betydligt mindre exploaterad  del , förutom längst upp i det mest nordöstra hörnet.Här låg en ganska stor lyxig resort där det

Himara - Korfu
söndag 10 juni 2018 - Acharávi, Grekland

Så var det dax att lämna Albanien  för att ta oss tillbaka till Korfu.I lugn och ro åt vi frukost och packade ihop.Gick ned till receptionen för att få wifi  och tittade en sista (första ??!!)gång på hur vi skulle åka till färjan i Saranda , och hur lång tid det skulle ta ! Drygt en

Vlore-Himara
lördag 9 juni 2018 - Himara, Vlorë distrikt, Albanien

Vägen mellan Vlore  och Himara var nog de vackraste  vi åkt !!! Högt upp i  bergen  och ner i  de gröna djupa dalarna på de slingrigaste serpentinvägarna .Här kör man i snitt 40 km/h  och det är väldigt lite trafik. Vägarna är i regel i fint skick och det känns säkert att köra

Gjirokastra-Vlore
fredag 8 juni 2018 - Vlora, Vlorë distrikt, Albanien

Tack vare de tjocka väggarna av sten så var det naturligt svalt i vårat rum och ingen AC behövdes  ! Vi sov mycket bra och vaknade av fåglarnas kvitter. Kl 8 dukades det ut frukost på terassen ; omelette  , korv , ost , bröd och mycket annat gott .Antingen  skulle vi ta oss upp till