Tågluff 2018 med Noa

Tågluff 2018 med Noa

Noa och jag tågluffar.

Mot Paris
tisdag 19 juni 2018 - London, England, Storbritannien

Bussen till St Pancras där Eurostar-tåget till Paris går ifrån. Vi kommer att vara på stationen nästan 2 timmar före avgång.Denna gång åker vi 2:a klass klass så ingen bordsservering 😓

Vaktombytet och London Eye
måndag 18 juni 2018 - London, England, Storbritannien

Denna dag åkte vi in till Buckingham palace för att titta på vaktombytet. Vi var på plats 45 minuter innan och lyckades få några av de sista platserna vid staketet. Efter 20 minuters vaktombytesaktiviteter tröttnade vi och promenerade vidare förbi Big Ben (helt inpackat i

Hos Anna och David
söndag 17 juni 2018 - London, England, Storbritannien

Vi kom hit igår eftermiddag efter att ha besökt Sir John Soans museum och Hamleys. Efter en välkomstdrink i Anna och Davids trädgård gick Noa och jag på promenad för att hitta en restaurang att äta på. Vi hamnade på Sutton & sons där vi åt tonfiskburgare och fish'n chips. När vi

På tåget mellan Hamburg och Köln
fredag 15 juni 2018 -

Första klass kupé med trasig AC. Ganska svettigt och tråkigt för tillfället. Första biten var kul för då hade vi sällskap av en dansk sjökapten och hans fru. Dom klev av med sina stora resväskor i Bremen där de skulle kliva ombord på ett 400 meters fartyg till Singapore! Via Rotterdam,

Tåg under engelska kanalen

Våra platsbiljetter i första klass betydde att vi fick mat och dryck på resan mellan Bryssel och London.