[email protected]

tisdag 12 juni 2018 - söndag 5 augusti 2018

Dag 42 - Beer party
tisdag 24 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Idag var det beer party! Men innan dess har det varit en jobbdag fylld med programmering. Det går ändå framåt för mig, men just nu är jag bara mest irriterad på att jag inte fick datan tidigare. Det verkar än så länge som att arbetet faktiskt är genomförbart, men det känns helt

Dag 40 och 41 - En ny jättebuddha och en hopplös dag på jobbet
måndag 23 juli 2018 - Kamakura, Tokyo prefektur, Japan

Igår, söndag, tog jag mig en dagstur till Kamakura, en liten ort precis vid havet ungefär en timme utanför Tokyo. En timme utanför Tokyo innebär alltså två timmar från Kamifukuoka, men det gjorde inte så mycket att det blev mycket tågåkning. Det var mest bara skönt att komma bort från

Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
Dag 37, 38 och 39 - och så sista veckan hände det!
lördag 21 juli 2018 - Fujimino, Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Och så sista veckan här i Kamifukuoka så hände det! Vi fick till en träff med alla interns på KDDI Research! Xiaotong och Yingmei gick tillslut med på att gå ut på en restaurang nu i fredags och tillsammans med Zdenek testade vi på Yayoiken, som Neona (som jag träffade på hostlet förra

Dag 32 - En dag i Matsumoto
lördag 21 juli 2018 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Dagen startade tidigare än planerat. Jag vaknade upp redan halv åtta och bestämde mig för att ta ett tidigare tåg så att jag med säkerhet skulle hinna till tåget till Alperna. Det gick lite för bra, jag kom fram till Shinjuku redan en timme innan tåget skulle gå och fördrev tiden på

Dag 35 och 36 - Jobb, jobb, jobb
onsdag 18 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Dagarna tisdag och onsdag har dedikerats åt jobbet. Jobb, jobb, jobb. Projektet är inne i ett (för mig) väldigt svårt skede och med bara två veckor kvar känns det ganska läskigt att inte veta alls var det kommer sluta. Men jag har bestämt mig för att be Chaima om hjälp, så mycket jag