Tågluffen 2018

Familjen Petersson Bogatic luffar i Europa

Mot Frankrike!
tisdag 26 juni 2018 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Två nätter i Rimini är nu avklarade och nu bär färden mot Nice och franska rivieran. Rimini bjöd på regn, åska och tornados. Vi hann inte mer än att betala för våra solstolar innan vi fick springa till hotellet. Det blev en dag inne med lite spel. Klara och Isabella hittade en italiensk

Från Venedig mot Rimini!
söndag 24 juni 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Nu lämnar vi Venedig. Innan dess åkte vi från Malmö tidigt på midsommaraftons morgonen. Bytte tåg i Köpenhamn och sedan i Hamburg. Hamburgs tågstation var jättestor. Från Hamburg åkte vi till München, där åt vi kvällsmat på ett bierhaus, jag och Klara åt schnitzel. Efter

Nu är vi påväg till..............det stora äventyret
torsdag 21 juni 2018 - Malmö, Skåne län, Sverige

Hej! Nu har vi börjat våran resa. På morgonen åt vi frukost 😋. Sen åkte vi och hälsade på mormor. Sen gick vi till tågstationen. Vi väntande inte så länge på att tåget skulle komma. De var nice. Sen när tåge komm så gick vi på det och satte oss på våra platser. Vi åkte tåg i