Grekisk ö-hoppning

onsdag 27 juni 2018 - fredag 13 juli 2018 Grekisk ö-hoppning

Paros-Naxos-Amorgos-Milos Here we come!

Sista dagen på milos
torsdag 12 juli 2018 - Adamantas, Grekland

Sista heldagen på Milos hyrde vi en moppe. Vi gick till apollonas där de skulle vara bäst men de hade inga kvar. Så vi gick till firman tvärs över som hette acs. Här möttes vi av en kille som inte hade alla hästarna hemma. Det visade sig att han var ny på jobbet, men hallå!?3 gånger

Segeltur runt Milos
tisdag 10 juli 2018 - Adamantas, Grekland

Tisdagen kom och vi hade bokat en tur med segelbåt runt milos. Thalassitra hette den. Helt klart den bästa båtturen på Milos. Vi åkte först förbi Tripidis och plaka och under hela färden fick vi höra pirathistorier. Det första stället vi stannade vid var en grotta som man kunde simma in

Mot Milos
måndag 9 juli 2018 - Plaka, Egeo, Grekland

Färden över till Milos var något rörig; båten var 45 min sen och vi visste inte om den ens skulle komma. Ingen att fråga fanns heller. På vår biljett stod seajet2 och  på båten som kom stod det superjet.. matrosen kollade knappt på biljetten och allt var huller om buller. Vi hittade

Amorgos dag 2
lördag 7 juli 2018 - Kalotaritissa, Kalotaritissa, Grekland

Amorgos dag 2.Johan var så seg upp ur sängen. Att jag hade köpt morgonkaffe fick honom knappt att öppna ena ögat. Hihi men vad gör väl det vi har semester. Till frukost åt vi grekisk yoghurt med frukt och kaffe på terassen och bestämde dagens äventyr. Vi hade hyrt scooter för två

Amorgos dag 1
fredag 6 juli 2018 - Katápola, Grekland

Resan till Amorgos gick bra. Båten var en hel timme sen och svenska mamman bakom oss var i upplösningstillstånd. Hon var framme och frågade 3 gånger var är båten & när kommer den. När den väl kom blev hon tokupprörd för att vi inte fick gå på! Den kanske lämnar utan oss och vi