El Caminon del 2

onsdag 27 juni 2018 - måndag 16 juli 2018

Ja, då har jag börjat min etapp två på Caminon. Resan ner gick bra, tills jag kom till Madrids flygplats. Där skulle hotellbussen komma och hämta mig. Vilket kaos. Det finns många hotell i Madrid! Efter en timme gav jag upp och gick mot taxibilarna istället. Där var det en kö på 150 meter! Avståndet stod på pelare var 50 m . Den kön var emellertid organiserad så efter ca 15 min satt jag i taxin. Jag rekommenderar inte Plaza Crown hotell Först STRUL med bussen Sedan i morse blev jag visade till fel terminalbuss och till slut krävde de betalt för min frukost( som jag tidigare betalt) Nåväl på Kastrup träffade jag tre tjejer som skulle gå Caminon de sista 10 milen. Det är sträckan för att få diplom. Jag har väl lite synpunkter men å andra sidan så är det ju upp till var och en. På bussen till Leon pratade jag med en tjej som kom från Italien. Förra sommaren träffade jag i början också en tjej från Italien. Det tog jag som ett gott tecken. Gick förbi ett skyltfönster och såg en fantastisk pilgrimsmussla på en skyltdocka. Jag fick inte köpa den, men damen och hennes son i affären ordnade så jag fick en adress, där jag kunde köpa en. Till slut hittade jag adressen. Hamnade på ett kontor 5 trappor upp! Två äldre herrar kom och mötte mig. ( Damen hade ringt dem) Jag fick välja en mussla och när jag skulle betala säger de Nej, inga pengar. Det är en gåva! Idag har jag kollat vägen ut ur Leon. Det skall bli skönt att komma ifrån storstäderna och få börja traska på landet.

Äventyret över
lördag 14 juli 2018 - Fisterra, Galicien, Spanien

Ja, så var det sista dagen. Det blev perfekt. Jag startade tidigt för att kunna få ut så mycket som möjligt. Det blev en avslutning i caminoanda. När jag så till slut stod vid stenen, som det stod 0 000 km på, blev det mycket känslomässigt. Jag gick först inte ända fram, för där stod

Tillbakablickar
fredag 13 juli 2018 - Cee, Galicien, Spanien

Idag har jag gått på ledens mest isolerade stigar enligt guidboken. För att inte tänka för mycket på morgondagen  tänkte jag på vad som mer hänt tidigare. Här kommer lite smått och gott;* Jag konstaterar, att jag inte är någon bergsget. Elefanter är ju också fina djur.* Jag har

Uppe med tuppen
torsdag 12 juli 2018 - Olveira, Galicien, Spanien

Uppe med tuppen, nja, det skrället, höll igång hela natten, så jag kände mig lite dov i morse. Idag var en lång dag på väg. Jag var ute 10 timmar totalt. Det blev till slut 38 km, mycket asfalt och låååånga backar. Jag träffade inte så många under dagen. Det som hände började de

Lugnet återställt
onsdag 11 juli 2018 - Negreira, Galicien, Spanien

Kvällen innan, det var dags att intåga i Santiago, talade jag vid middagen med ett härligt amerikanskt par. Mycket trevliga och ödmjuka. De var båda ledsna över att det bara var en dag kvar. De hade varit på väg 40 dagar och nu var det slut. Jag kunde förstå den känslan och kände mig

Problem med sidan
tisdag 10 juli 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Får återkomma, jag har problem med denna sida. Är framme i Santiago de Compostela