Roadtrip Sverige 2017

måndag 16 juli 2018 - måndag 16 juli 2018

En kort men intensiv resa i Sverige. Medresenärer är: Stina, chaufför Malin, kartläsare Thobias och Lucas, underhållare Elias, sångare

Sista dagen
söndag 22 juli 2018 - Mariestad, Västra Götalands län, Sverige

Efter frukost och inpackning i bilen for vi iväg hemmåt. Men vi var så klart tvungna att stanna på några ställen på bägen. Vårt första stopp blev på Bastedalens Kinaträdgård. Där fikade vi och fick njuta av en lugn miljö. Det var torrt även här så det var väldigt lite vatten i

Sol, bad och krabbfiske
lördag 21 juli 2018 - Askim, Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Efter frukost och städning av lägenheten åkte vi till kusin Agnetas kollonihus ute vid Askim.Vi badade och fiskade krabba.Efter det tog vi en fika och sedan åkte vi mot vårt nästa mål, Mariestad

Liseberg
fredag 20 juli 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Idag var det Lisebergsdax. Stina och Thobias ville inte följa med.Det var perfekt väder, strålande sol, lite vind och 23 grader. Lucas som ville åka allt sist vi var här åkte inte speciellt mycket. Alla bergodalbanorna ratade han. När vi bestämde oss för att vi var klara med allt åkande

Gekås
torsdag 19 juli 2018 - Ullared, Hallands län, Sverige

Idag gällde det att packa bilen på ett smart sätt så vi kunde få plats med det vi skulle handla.När vi kom fram delade vi på oss. Stina gick för sig, Malin gick för sig och barnen gick för sig. Efter ca 1 timme ringde Elias och sa att de var klara. Efter lite missförstånd hittade vi på

Småland
onsdag 18 juli 2018 - Kosta, Kronobergs län, Sverige

Dagen började tidigt eftersom alla ville hinna med att bada i de härliga poolerna innan avresa. Vi har nu börjat inse hur mycket tid det går åt att äta frukost, packa ihop och städa ut boendet innan vi kan åka. Så hädanefter kommer vi ställa klockorna på tidig timma.Efter badet åkte vi