Sverige-resa med husbil

torsdag 19 juli 2018 - lördag 4 augusti 2018 Sverige-resa med husbil

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Hemma!
söndag 5 augusti 2018 - Kalmar, Kalmar län, Sverige

Dag 18, och vi är hemma igen! Vilken fantastisk resa vi haft/gjort. Så många härlig människor vi träffat och så många fantastiska platser vi besökt. 💖👌🏻🚐 💖 Dessutom har vi haft ett helt underbart väder! ☀️☀️☀️ Vi avslutade resan på allra bästa sätt igår

Landskapsjakt
lördag 4 augusti 2018 - Högsby, Kalmar län, Sverige

I torsdags tog vi oss från Trysil till en fin camping utanför Säffle; Duse udde camping vid Vänerns nordvästra del. Vi installerade oss, tog ett härligt bad vid den fina sandstranden och gick sedan till restaurang Fyren som låg längst ut på udden. 💦☀️ Under tiden vi väntade på

Cykling, löpning & lunchbesök
torsdag 2 augusti 2018 - Trysils kommun, Hedmark fylke, Norge

Dagarna i Sälen har bestått av mycket cykling men också vandring och löpning längs leder och stigar på fjäll och i dalar. Det har varit härliga dagar att få ta del av även under sommartid. 🏔☀️🚲Igår fick vi besök av familjen Mikkelsen då de passerade förbi på väg till

Cykling!
måndag 30 juli 2018 - Högfjället, Dalarnas län, Sverige

Vi tog oss hela vägen till stugan i Sälen i lördags. Vi installerade oss samt lagade en snabb middag innan vi somnade utmattade men nöjda över att vara framme. Vi hade känt brandrök under resan till Sälen samt kört förbi räddningstjänstens centrum i Särna.🔥Söndagen bjöd på en hel

Fjäll och älv
torsdag 26 juli 2018 - Kvikkjokk, Norrbottens län, Sverige

Igår kom vi till Kvikkjokk, vilket ligger så långt västerut det går att komma i denna del av Sverige med bil. Från Kvikkjokk är det inte långt till norska gränsen men den vägen går bara att ta sig med helikopter eller skoter. Efter en välkomnande kopp kaffe hos Tobbe och Veronica tog vi