Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

söndag 1 juli 2018 - torsdag 19 juli 2018 Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Hemma, utan stopp!
torsdag 19 juli 2018 - Båstad, Skåne län, Sverige

När vi kom till Köpenhamn igår, stod sista tåget mot Halmstad inne. Vi åkte uppför rulltrappan och ner på nästa spår och då stod tåget fortfarande inne... Drog väskan så fort det gick, mot de närmsta dörrarna, som var på väg att stängas. Konduktörerna stod och pratade en bit bort

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Tåg, smidigt sätt att resa!
onsdag 18 juli 2018 - Unterwegs

Sitter på tåget från München till Hamburg. Sträckan tar ca 6h och är den längsta delsträckan. Det är himla smidigt och inte särskilt mycket folk, iaf inte än så länge. Vi sitter som tidigare, mitt emot varandra vid fönstret och har gott om plats, då ingen sitter bredvid oss. I

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Stad och bad, nu påväg norrut...
tisdag 17 juli 2018 - Innsbruck, Tyrolen, Österrike

Lördag 14/7Vid frukost fick vi våra busskort och de utnyttjade vi direkt. Turen gick till Trento. Gick en runda på stan och i butiker. Det var även loppis i staden och jag köpte mig en klänning. Åt lunch på en restaurang intill domen, vilken vi också besökte. Det var soligt och varmt,

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Vandring igår och nu morgondopp, skönt!

Hejhej!Igår tog vi bussen till nästa by och gick där en runda. Byn, Seis am Schlern, har ca 6000 invånare och jag kan nog tycka att den i utbudet påminner om Båstad, men med skillnaden i att här ligger allt mer samlat och inte utdraget. Vi gick in och tittade i en butik full med täljda

Lago di Caldonazzo

Hej igen!Efter att ha lämnat hotellet i Völs, åkte vi via Cavalese till Calceranica. Väl framme sken solen vackert över den turkosa sjön och det var runt 30 grader. Vi var lite slöa och passade på att vila lite och äta lite lunch på rummet, innan vi gick ut.Lite kul att bo här igen, 6