Hemma, utan stopp!
torsdag 19 juli 2018 - Båstad, Skåne län, Sverige

När vi kom till Köpenhamn igår, stod sista tåget mot Halmstad inne. Vi åkte uppför rulltrappan och ner på nästa spår och då stod tåget fortfarande inne... Drog väskan så fort det gick, mot de närmsta dörrarna, som var på väg att stängas. Konduktörerna stod och pratade en bit bort

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Tåg, smidigt sätt att resa!
onsdag 18 juli 2018 -

Sitter på tåget från München till Hamburg. Sträckan tar ca 6h och är den längsta delsträckan. Det är himla smidigt och inte särskilt mycket folk, iaf inte än så länge. Vi sitter som tidigare, mitt emot varandra vid fönstret och har gott om plats, då ingen sitter bredvid oss. I

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Stad och bad, nu påväg norrut...
tisdag 17 juli 2018 - Innsbruck, Tyrolen, Österrike

Lördag 14/7Vid frukost fick vi våra busskort och de utnyttjade vi direkt. Turen gick till Trento. Gick en runda på stan och i butiker. Det var även loppis i staden och jag köpte mig en klänning. Åt lunch på en restaurang intill domen, vilken vi också besökte. Det var soligt och varmt,

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Vandring igår och nu morgondopp, skönt!

Hejhej!Igår tog vi bussen till nästa by och gick där en runda. Byn, Seis am Schlern, har ca 6000 invånare och jag kan nog tycka att den i utbudet påminner om Båstad, men med skillnaden i att här ligger allt mer samlat och inte utdraget. Vi gick in och tittade i en butik full med täljda

Lago di Caldonazzo

Hej igen!Efter att ha lämnat hotellet i Völs, åkte vi via Cavalese till Calceranica. Väl framme sken solen vackert över den turkosa sjön och det var runt 30 grader. Vi var lite slöa och passade på att vila lite och äta lite lunch på rummet, innan vi gick ut.Lite kul att bo här igen, 6

Häxbänkarna

Onsdag, 11 juliIdag har vi åkt buss till Seiser Alm. Idag blev det sittplats, skönt!Köpte mig en väska för ca 45€. Fantastiskt grön sak, för 20l och sommaranpassad (nätdistans på ryggen).Vi tog liften upp och gick ett par 100m, till nästa lift. Åkte upp och gick en runda, för att se

Bozen/Bolzano

Tisdag, 10 juliKl är 17.30 och vi är tillbaka på hotellet efter en dag i Bolzano. Här pratas mest tyska, men på en servering i Bozen, var det helt klart italienska gubben tyckte att man skulle prata... Vi tog bussen dit, efter en god frukost. Det var helt klart många som skulle dit idag, så

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Südtirolen, vilken underbart vacker plats!

Måndag, 9 juliSov gott och vaknade relativt sent. Packade och gick till frukosten. Mötte där det trevliga paret från Belfast, som var igång med att packa ner sin matsäck för dagens vandring. Himla sött par! Vi åt frukost och checkade sedan ut, kl 10. Gick till Spar och köpte lite dricka

Bergsklättring och vandring!
söndag 8 juli 2018 - Neustift im Stubaital, Tyrolen, Österrike

Söndag, 8 juliÄtit en god frukost. Fyllde sen vår termos med vatten och körde in i dalen (västerut) för att kolla vattenfall.Det fanns två utsiktsplattformar, men leden fortsatte vidare, så vi fortsatte gå, likt några före oss och några efter. Snart kom vi till en vägg, vilken var

vandring och fotboll
lördag 7 juli 2018 - Neustift im Stubaital, Tyrolen, Österrike

Lördag, 7 juliStartade dagen med frukost. Idag var det en kvinna som frågade om rumsnummer. Enligt henne ingick inte frukosten. Vi blev konfunderade, då vi inte brukar boka något utan frukost. När vi checkade ut, sa vi som det var (att ingen påtalat att det inte ingick) och vi betalade enbart