USA Arizona, California

söndag 1 juli 2018 - torsdag 19 juli 2018

Nu var det dags för en trevlig resa igen. Vi flyger till Phoenix och kör sedan runt till bl a Sedona, Flagstaf, Las Vegas och Palm Springs innan vi flyger hem från LA.

Val och delfinsafari
tisdag 17 juli 2018 - San Juan Capistrano, Kalifornien, USA

Vi inledde dagen med frukost på hotellet. Himlen var grå och det kändes ganska så svalt så koftorna togs med på utflykten. Hamnen var jättemysig så efter att ha checkat in och fått våra biljetter till utflykten strosade vi runt och tittade på båtarna, människorna och djurlivet. Vi

Idyllwild - San Juan Capistrano
måndag 16 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Så var det dags att lämna Palm Springs och köra ut mot kusten. Tur att vi packade väskorna igår så vi kom iväg i tid. Vi hade bestämt oss för att äta frukost på Elmers. Sara ville dock bara ha mjölk och flingor vilket de inte hade. Det gick inte att locka med bacon och toast, pannkakor

Besök hos flickscouterna
söndag 15 juli 2018 - Palm Desert, Kalifornien, USA

Idag var det träff med flickscouterna i San Gorgonio. Det målades tavlor, pysslades ramar och gjordes slime. Tjejerna hade verkligen kul. På slutet delade de ut lite märken och nyckelringar och sedan fick de både märken och varsin hög med fyra paket kakor. Ni kan tro att Sara var i

Marknad
lördag 14 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Trots den något överväldigande värmen tänkte vi att vi skulle gå på marknaden vid universitetet nere i Palm Desert så efter en svettig utomhusfrukost så åkte vi iväg. Vad vi inte riktigt tänkt på var att då många tar semester och flyt den värsta värmen så var det inte heller

Resans svalaste plats
fredag 13 juli 2018 - Palm Springs, Kalifornien, USA

Tog lite sovmorgon idag innan vi hoppar i plurret. Sedan låg vi ömsom under tak ömsom i poolen till lunchdags när vi åkte iväg för att ta linbanan till toppen. Det är en fantastisk ingenjörskonst att de lyckats få en linbana på plats just här. Det är riktigt brant upp. På vägen