Nijmegenmarschen 2018

lördag 14 juli 2018 - lördag 21 juli 2018 Nijmegenmarschen 2018

Min 27:e 4-dagarsmarsch i Nijmegen ( Nederländerna ). Detta året har jag lyckats rekrytera Peter Swartling från Hemvärnets Musikkår Eslöv som ska gå för första gången.

Post scriptum
lördag 21 juli 2018 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Äntligen hemma ! Sista dagen var varm som sig bör. Vi hann tyvärr inte in i tid på Charle Mange ( 4:e rastplats ), men gick in ( 5 km ) till målet vid de civilas mål lite senare.Summa summarum: Peter har varit en väldigt ambitiös och målmedveten förstagångare. Sen är det ju också kul

Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
En mulen morgon ger en backig dag ?
torsdag 19 juli 2018 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Även idag en vädermässigt varierande dag. Mulet, soligt och svaga vindar om vartannat. Det gick bra idag också, men förstagångaren tyckte att det var tungt de sista km. Som det ska vara alltså. Imorgon går vi ut 03.30, för att hinna i tid till Charle Mange och uppmarschen. Årets marsch

En klar morgon
onsdag 18 juli 2018 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Denna dagen började lovande med ganska svalt, på gränsen till huttrigt. Sen kom ju värmen såklart  framåt nio-tiden. Ett fåtal ( 2-3 ) svenskar har hittils brutit. Jag pratade lite med den nye delegationschefen Hans Klingvall på en rastplats. Han hade ett högdjur från högkvarteret i

En hottig dag
tisdag 17 juli 2018 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Värmen började komma redan kl 9 idag, men sen växlade molningheten och det fläktade ibland. När vi kom tillbaka till campen vid tretiden, låg det en kvinnlig soldat på en bår utanför en ambulans. Det har hörts utryckningar några gånger under dagen, så det är nog fler som fått en

Ur askan i elden
söndag 15 juli 2018 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Så var man framme på campen då, efter att ha skakat på en buss hela natten. Det är torrt och varmt här nere också. Campen är extremt dammig och det är eldningsförbud.