Chrimmarins roadtrip 2018

söndag 8 juli 2018 - söndag 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Övernattning i Hannover
fredag 20 juli 2018 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Framåt kvällen igår, efter nött några timmar på autobahn, landade vi i Hannover. Efter installation på hotellet blev det pizza på en italienare.Efter en magisk hotellfrukost drar vi nu vidare mot Danmark!

Stora Bältbron passerad
fredag 20 juli 2018 - Nyborg, Region Syddanmark, Danmark

Nu närmar vi oss dagens slutstation - Bagsværd 😊

Magiskt landskap i Pitztal och Kaunertal
torsdag 19 juli 2018 - St. Leonhard im Pitztal, Tyrolen, Österrike

Igår eftermiddag landade vi den lilla byn S Leonhard några kilometer den Pitztal glaciär. På kvällen tog vi bilen till Gepatschstausse, en stor damm som samlar upp glaciärvatten från bäckar och vattenfall. Tanken var att käka där på Gepatschhaus, 1928 möh, men dessvärre tog dom inte

Mot alperna
onsdag 18 juli 2018 - Brennero, Trentino-Alto Adige, Italien

Resa norrut och hemåt påbörjad. Första stoppet blir i Sölden. Vyerna här är som vykort var du än kollar.I går kväll hamnade vi på en lokal pizzeria i Sirmione med lokalbefolkningen och ett lokalt band som var riktigt skönt.

Gardasjön en favorit i repris
tisdag 17 juli 2018 - Sirmione, Lombardiet, Italien

För ganska precis två år sedan var vi här. Lika vackert är det nu. På vägen hit fick vi tråkiga nyheter och vetskapen om hur skört livet kan vara. Det är viktigt att komma ihåg att leva här och nu och inte tänka så mycket på framtiden. En av våra stora förebilder Kjell Enhager