Kroatien

onsdag 18 juli 2018 - torsdag 2 augusti 2018

Ett par veckor i Kroatien med Dubrovnik som bas. Vi tillbringar först några nätter i Mlini, strax utanför Dubrovnik. Sedan bilar vi till nationalparken Krka några dagar, och avslutar på Babin Kuk (jo, halvön heter så) med sol o bad.

Hemma igen efter en kul dag i München
torsdag 2 augusti 2018 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Efter en oerhört kämpig och svettig natt i ett hotellrum utan AC, gav vi oss ut på stan tidigt!Jag tågluffade genom denna stad för sisådär 30 år sen, H o T hade inte varit där innan, så vi hade inte särskilt stor koll på stan i förväg.Vi gick först till Viktualienmarkt - en marknad

Öl o lederhosen
onsdag 1 augusti 2018 - München, Bayern, Tyskland

Efter att ha badat vid poolen fram till lunch, tog vi taxi till flygplatsen. En mycket trevlig o pratsam chaufför berättade om Kroatien, kriget o en massa annat intressant. Frågade även oss om situationen i Sverige. Givande resa!Kom till München vid 18tiden. Efter en timmas tunnelbaneresa var

Repris på gårdagen nästan
tisdag 31 juli 2018 - Dubrovnik, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Bad hela dagen lång även idag.Fast idag startade vi på Copacabana, en av stränderna, där grabbarna la 2 timmar på den vattenhinderbana som fanns där. Kul att se dom på håll, mycket klättring o balansövningar. Både Henrik o Theo åkte på några rejäla magplask när de lite oplanerat

Nedräkning
måndag 30 juli 2018 - Dubrovnik, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Kan verkligen inte bjuda er på några större nyheter idag. Efter önskemål från Theo har en heldag tillbringats vid poolen. T o m lunchen intogs där.Ett tecken på att vi börjar kunna detta nu är att både Henrik o jag deltog i den dagliga vattengympan. Det är alltid underhållande att se

Inget nytt under himlen
söndag 29 juli 2018 - Dubrovnik, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Idag finns verkligen inte mycket att berätta om. Poolen - havet - poolen. För Henriks del med avbrott för F1 på hotellrummet.Det blir allt varmare, både i luften o vattnet. I poolen var det 30 grader idag...Efter middag på hotellet har vi haft familjebatalj, först i tärning och sen i Uno.