Baltic Race 2018

fredag 20 juli 2018 - onsdag 8 augusti 2018

I år kör vi vår egen variant på Baltic Race, eller snarare Baltic Tour - vi har ju ingen brådska. i Stockholm tar vi färjan till Tallinn, och kör sedan Estland > Lettland > Litauen > Polen, och från Gdansk tar vi färjan tillbaka till Nynäshamn.

På svensk mark igen
måndag 6 augusti 2018 - Nynäsvägen 2B, Stockholms län, Sverige

(Hans-Örjan)Måndag 2018-08-06 . Nynäshamn - Markim , 80 km ,Så blev det morgon efter en natt fylld av ett antal uppvaknanden pga den obefintliga komforten. Vi samlade ihop oss, blaskade av oss nödtorftigt på den enda(!!) fungerande toaletten, och gick sedan till kafeterian för vår

Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
En sista etapp - och natt...
söndag 5 augusti 2018 - Przemysłowa 1, Gdańsk, Pommern, Polen

(Hans-Örjan)Söndag 2018-08-05 . Brosnica - Gdansk - Nynäshamn . Så var det då bara en etapp kvar på vår Baltic Tour 2018, om man undantar defileringen i mål från Nynäshamn till Markim. Efter en god frukost på Hotel Stork, som definitivt rekommenderas, äntrade vi våra tappra

Pride-himmel över Brodnica
lördag 4 augusti 2018 - Bronice, Lublins vojvodskap, Polen

(Inge)Lördag 2018-08-04 , Warzsawa - Brodnica , 230 km .En spännande natt på vårt boende i Warszawa. För det första var det en väldigt smal 'dubbelsäng' som erbjöds, och vi planerade att bädda också på golvet. Men fram på kvällskvisten konstaterade Hans-Örjan att ett av rummen stod

Allt ordnar sig
fredag 3 augusti 2018 - Blokowa 9, Warszawa, Masovien, Polen

(Hans-Örjan)Fredag2018-08-03 , Wolborz - Warszawa , 175 km Pigga som... ja, varför inte som mörtar? hoppade vi upp och packade ihop, varefter vi raidade frukostbuffén. Snabbt gjort men lite att äta fanns det. Jo, det fanns mycket att äta, men inte så mycket föll oss på läppen.Eftersom

En så'n da' ...
torsdag 2 augusti 2018 - Wolbórz, Łódź vojvodskap, Polen

(Inge) .Torsdag 2018-08-02 , Krakow - Wolborz . 235 kmEfter en varm natt med klara problem att sova kom vi upp enligt rutinen klockan 07.00. Frukost i köket med såväl yoghurt som mackor, juice och kaffe så vi skulle stå oss. På gatan stod Ellen och Marianne och väntade och vårt beslut att