På svensk mark igen
måndag 6 augusti 2018 - Nynäsvägen 2B, Stockholms län, Sverige

(Hans-Örjan)Måndag 2018-08-06 . Nynäshamn - Markim , 80 km ,Så blev det morgon efter en natt fylld av ett antal uppvaknanden pga den obefintliga komforten. Vi samlade ihop oss, blaskade av oss nödtorftigt på den enda(!!) fungerande toaletten, och gick sedan till kafeterian för vår

Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
En sista etapp - och natt...
söndag 5 augusti 2018 - Przemysłowa 1, Gdańsk, Pommern, Polen

(Hans-Örjan)Söndag 2018-08-05 . Brosnica - Gdansk - Nynäshamn . Så var det då bara en etapp kvar på vår Baltic Tour 2018, om man undantar defileringen i mål från Nynäshamn till Markim. Efter en god frukost på Hotel Stork, som definitivt rekommenderas, äntrade vi våra tappra

Pride-himmel över Brodnica
lördag 4 augusti 2018 - Bronice, Lublins vojvodskap, Polen

(Inge)Lördag 2018-08-04 , Warzsawa - Brodnica , 230 km .En spännande natt på vårt boende i Warszawa. För det första var det en väldigt smal 'dubbelsäng' som erbjöds, och vi planerade att bädda också på golvet. Men fram på kvällskvisten konstaterade Hans-Örjan att ett av rummen stod

Allt ordnar sig
fredag 3 augusti 2018 - Blokowa 9, Warszawa, Masovien, Polen

(Hans-Örjan)Fredag2018-08-03 , Wolborz - Warszawa , 175 km Pigga som... ja, varför inte som mörtar? hoppade vi upp och packade ihop, varefter vi raidade frukostbuffén. Snabbt gjort men lite att äta fanns det. Jo, det fanns mycket att äta, men inte så mycket föll oss på läppen.Eftersom

En så'n da' ...
torsdag 2 augusti 2018 - Wolbórz, Łódź vojvodskap, Polen

(Inge) .Torsdag 2018-08-02 , Krakow - Wolborz . 235 kmEfter en varm natt med klara problem att sova kom vi upp enligt rutinen klockan 07.00. Frukost i köket med såväl yoghurt som mackor, juice och kaffe så vi skulle stå oss. På gatan stod Ellen och Marianne och väntade och vårt beslut att

Besöksdag i Krakow

(Hans-Örjan) . Onsdag 2018-08-01 , 35 km inom Krakow . En lugn morgon med god frukost - som vanligt - och sedan packade vi ihop och rullade iväg. Etappen var inte så lång, vi skulle bara 25 minuter downtown. Vi har planerat om för att få ytterligare en dag i det vackra Krakow. Sväng hit,

Grymhet i närtid
tisdag 31 juli 2018 - Topolowa 17, Rząska, Lillpolen, Polen

(Inge) .2018-07-31,Besöksdag i Krakow .Så var dagen kommen när vi skulle besöka Auschwitz och Birkenau. Vi packade regnkläder, kokta ägg, bröd och vätska samt gav oss iväg. Eva, vår värdinna hade upplys oss om att vi kunde ta buss 208 ett stycke uppåt vägen. Vi traskade iväg och fann

Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Med strumpor i hjälmen och äpplen i blick
måndag 30 juli 2018 - Kraków, Lillpolen, Polen

(Hans-Örjan) .Måndag 2018-07-30, Lublin - Krakow, 320 km .Relativt pigga och hyfsat påsovna, trots en oerhört vamt natt, gjorde vi frukost och packade ihop våra saker, lastad hojarna och rullade iväg från Lublin med kurs mot Krakow. Eftersom det var en relativt lång etapp, drygt 30 mil, och

Flickorna på vedbacken
söndag 29 juli 2018 - Lublin, Lublins vojvodskap, Polen

(Inge)Söndag 2018-07-29, Bialystok - Lublin, 300 kmVi vaknade utvilade i vårt fashionabla boende och började genast på med en riktig frukost. Juice, kokt ägg, yoghurt, kaffe och smörgås. Sen satte vi oss ute och åt. Wladek kom klivande efter en stund och pratade på som vanligt. Och som

Bye bye Baltikum, eller Tillbaka Till Samtiden
lördag 28 juli 2018 - Białystok, Podlasiens vojvodskap, Polen

(Hans-Örjan)Lördag 2018-05-28, Vazgirdonys (Lt) - Bialystok (Pl), 235 kmSå var då den baltiska delen av vår tripp avverkad. I gårkväll ombestämde vi vår rutt för kommande dagar efter att på ett äkta 'what would McGyver do?'-sätt löst problemet med att vi inte hade någon korkskruv på