Tyger over Europe 2018

fredag 27 juli 2018 - torsdag 16 augusti 2018

Dag 19 av 21

Tyger over Europe 2018

Meet & Greets, ramen, travelling, railway stations, some serious dancing in the moonlight ('cause it's gonna catch me in its spotlight) and a whole lotta train of thought.

Resenärer
söndag 12 augusti 2018 - Bryssel, Belgien

Jag och min rumskamrat i Bryssel hade ett bra samtal igår. Om resor. Vi var eniga om att en följd av resande är att man genomgår förändring. Om inte så är det ingen resa.Det är alltså resan inom sig som är det viktiga under färden. Att ändra tankesätt, vanor, livssyn.Kan likna det vid

Senast aktiv - från Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna
Who wants to live forever
fredag 10 augusti 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

De där tillfällena när man känner sig levande, här och nu. Där det känns som att tiden står stilla, om så bara för ett ögonblick. De är sällsynta.Jag har upplevt två sådana tillfällen, som jag kan räkna upp i sömnen.Det ena var på Tasmanien, vid Lake Dobson. Tittandes ut över

Rock me Amadeus
fredag 3 augusti 2018 - Salzburg, Österrike

Jag har precis ätit lunch. Spenatknödel med sallad, smält smör och parmesan. Det var utsökt!God mat och öl gör något med humöret. Det kan till och med lyfta ens anda till oanade höjder. Jag kan nog redan nu säga att det här är en av de måltider jag kommer att minnas och prata om.

Start from the dark
onsdag 1 augusti 2018 - Wien, Österrike

Jag har lite skrivkramp för tillfället. Letar efter något upplysande att skriva. Svårt för tillfället. Men det här är vad resor gör med mig. Tömmer mitt huvud för att kunna fylla på med nytt. Gott tecken tänker jag.Det här med bubblor. Jag gissar att folk hanterar sin egen bubbla på

Senast aktiv - från Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna
Hit, dit och lite annat till fots
måndag 30 juli 2018 - Kraków, Lillpolen, Polen

Det har varit några intensiva dagar och därför har jag inte hunnit uppdatera dagboken ordentligt. Men för att göra en kort sammanfattning så har jag spenderat tre dagar i Warszawa där en anomaly har ägt rum. Vårt lag vann och det blev ett hejdundrande firande. Vi gick till en bar,