Borneo med Mimmi & Musse

onsdag 25 juli 2018 - torsdag 16 augusti 2018

Dag 21 av 23

Borneo med Mimmi & Musse

Ett äventyr som kommer ta oss genom regnskogar och djupa vatten. We will be prepared!

Bussresan till Sandakan
onsdag 1 augusti 2018 - Semporna, Sabah, Malaysia

Som ni alla förstår så blev det inte många timmar sömn i natt efter gårdagens traumatiska upplevelse. Vi läste på nätet att det är ca 2000 personer som är utan hem. Det spekuleras även om att det är en anlagd brand eftersom att det har skett mer än 5 stycken det senaste halvåret just

Stor brand i Semporna
tisdag 31 juli 2018 - Semporna, Sabah, Malaysia

(Mimmi vid pennan)Vi anländer igen till Semporna efter att vi har lämnat Mabul Island. Vi måste sova minst en natt här innan vi fortsätter vår resa. Anledningen är att man inte får flyga på minst 24 timmar efter sista dyket. Vi hade bestämt från början att vi skulle sova två nätter i

Slutplädering av 4 dagar på Mabul
lördag 28 juli 2018 -

EftermiddagsdyketEfter lunchen skulle vi ut och dyka igen. Eller rättare sagt Musse och den danska tjejen skulle ut på sitt andra dyk. Mimmis instruktör skulle ha ett uppdyk med en annan tjej. Så eftersom Mimmi inte hade samma kunskap som de övriga två, kunde hon inte följa med ut på dyk

Resan till Mabul Island och första dyket
fredag 27 juli 2018 -

Vi fick leta upp ett ställe som kunde servera frukost kl 6.30. För det fanns ingen matsal på hotellet City Inn. Detta hotell var det enda i Semporna som var ledigt när Dykcentret Big John skulle boka till oss. Det är högsäsong här under juni, juli och augusti så se till att boka i tid.Vi

Flygresorna
torsdag 26 juli 2018 -

Flyg till DohaDet skulle ha blivit en mellanlandning på tre timmar men slutade med sju. Vad kan man då säga om fygplatsen? Det är oerhört rent och all personal är mycket serviceminded, men allt är dyrt här, som det är på flygplatser välden över kan jag tro.Det finns gott om lekplatser