Tour the Top 2

onsdag 10 oktober 2018 - fredag 2 november 2018

Nu åker jag och Anders ut med ryggsäckarna igen! Efter att 2013 var i Kina, Tibet, Nepal och Indien, så åker vi mot nya höjder i Peru och Bolivia. Från Himalaya till Anderna. Förhoppningsvis så har vi nu också erfarenhet av höga höjder... Återkommer med mer detaljerad resplan. Välkomna att "följa oss"! MVH Totto

Ha, ha & nya tider!
lördag 3 november 2018 -

Trodde ni att ni skulle slippa våra inlägg nu? Det blev ett till!Hade tänkt skriva något på Heathrow, då vi kom iväg 2 timmar tidigare från Miami. Det spelade väl ingen roll om vi hade väntetid i Miami eller i London egentllgen, men tiderna förändras. När jag och Emelie var till

Filè Los Andes!!!
onsdag 31 oktober 2018 -

Avslutningsmiddagen blev på ett ställe som Ellen tipsade om, där det också då inkluderade en vegetarisk buffè! Det lät bra då rätterna oftast annars inte innehåller så mycket grönsaker. Nu var inte tipset hela sanningen.... Det ingick även en dessertbuffè till bådas

Snart...
tisdag 30 oktober 2018 - La Paz, Bolivia

Sista dagen i La Paz, men en utflykt till Tiwanaku, blev väl inte någon höjdare. Kanske vi är trötta på stenar och så var det messta av denna plats ännu kvar under jord. Svårt att förstå bara att då ca 400 e.kr. fanns strandkanten till Titicacasjön ca 5 km från denna plats. Idag ca

Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Dos abuelo en aventura...
måndag 29 oktober 2018 - La Paz, Bolivia

... eller så kunde rubriken ha varit "2 x haveri igen...!"Utflykten till Salar de Uyuni började med nattbuss 21-ca 07 till Uyuni. Där startade 3 dagars turen kl 11, med att alla deltagare blev fördelade på 6 st 4wd Toyota land cruzers. Max 7 personer i varje. Vi åkte med en kinesiska och ett

Mot Salar de Uyuni!
onsdag 24 oktober 2018 -

Tisdagens begivenhet blev att Anders skulle klippa sig. Jo, ni fattar vart vi hamnade då. På Frisörsgatan! För ca 19 skr fick han äntligen koll på luggen inför utflykten till saltöknen. Vidare så åkte vi en del av de linbanor som fortfarande också byggs ut här i La Paz. Käkade en