Tour the Top 2

onsdag 10 oktober 2018 - fredag 2 november 2018

Dag 13 av 24

Nu åker jag och Anders ut med ryggsäckarna igen! Efter att 2013 var i Kina, Tibet, Nepal och Indien, så åker vi mot nya höjder i Peru och Bolivia. Från Himalaya till Anderna. Förhoppningsvis så har vi nu också erfarenhet av höga höjder... Återkommer med mer detaljerad resplan. Välkomna att "följa oss"! MVH Totto

Nagra landtransporter senare...
söndag 21 oktober 2018 - Copacabana, Puno, Peru

Från Cusco åkte vi buss till Puno. En heldagstur. Passerade högsta punkten hitills 4335 m.ö.h. och en högplatå oooootrolig STOR! Följde källorna till Amazonasfloden.Tyvärr gick det inte att med båt ta sig över Titicacasjön med ev stopp på någon vassö, utan vi fick lov att ta buss

Heldags utflykt!
onsdag 17 oktober 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Väckning kl halv 4. Pick up från Bamba experience kl 4. Minivan i 1,5 tim sedan 1,5 tim tåg in i Andernas landskap. Påminde lite om Nepal, som ett dragspelslandskap. Framme vid station Machu Picchu och ca 20 min bussresa upp till målet för dagen.Vi hade kanontur med vädret! Klarblå himmel

Senast aktiv - från Copacabana, Puno, Peru
Upp bland bergen och backar med taxi fram till hotellet!!
tisdag 16 oktober 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Waow....jag säger bara det!Storstäder är inget för mig! Okej det bor 1,7 miljoner i Cusco, jämfört med 10 miljoner i Lima, så Cusco är ju inte en liten stad precis, men så mycket trevligare. Kände det redan vid inflygningen.Vi har haft mulet väder i Lima, förrutom den stunden vi

Dag 4
söndag 14 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Sista dagen i Lima innan vi drar till Cusco. Har varit lungt. flanerat runt pa ett stort varuhus 5våningar. Fikat.I går gjorde vi våran första äventyr till Nasca linjer. Förväntnigarna var stora. För min del blev det en nanna tripp. På vägen dit så kände jag att min mage inte villa

Anders Dehlbom
Kroken60 i Tour the Top 2
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Nascalinjerna.
lördag 13 oktober 2018 - Pisco, Ica, Peru

Efter en 3,5 tim lång bussresa var vi framme i Paracas. Därifrån tog vi taxi till flygplatsen i Pisco. Innan vi steg ombord på det 12-sitsiga flygplanet, så var det åter säkerhetskontroll. Jag och Anders hade (ovetande) lyckats byta boardingkort, så det stämde inte med namnet på passet!