Hvar, Kroatien

onsdag 1 augusti 2018 - onsdag 8 augusti 2018 Hvar, Kroatien

Mor och dotter resa till Kroatien ❤️

Båtresa mot flygplatsen 🛫
onsdag 8 augusti 2018 - Stari Grad, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Det har varit underbara dagar i Kroatien ❤️ och jag hoppas jag får möjlighet att komma hit igen. Just nu sitter vi på en färja som ska ta oss från Stari Grad till Split. Planet går strax efter lunch och vi förväntas vara på Arlanda kl 16:00.Jag har njutit varje dag av sol, värme, bad,

Besök i Hvar stad
söndag 5 augusti 2018 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Igår tog vi bussen till Hvar stad efter mera löpning 🏃‍♀️ och en god frukost.Bussresan tog närmare en timme och väl i staden så gassade solen ☀️ Vi svalkade oss med glass och bad, såg St Stephens Cathedral och åkte tillbaka till Jelsa efter lunch bestående av två toast. Bara

Senast aktiv - från Avesta, Dalarnas län, Sverige
Ännu mer sol och bad och lite geocaching
fredag 3 augusti 2018 - Jelsa, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Idag tog vi sovmorgon och fixade med en riktigt god frukost efter diverse inköp på marknaden. Därefter begav vi oss till Mina beach där vi pressade ett par timmar innan lunch som idag bestod av crepes med vanilj, banan och nutella 😋 YummyDärefter knatade vi till en annan beach, Grebisce,

Senast aktiv - från Avesta, Dalarnas län, Sverige
Sol, bad, glass och strövtåg
torsdag 2 augusti 2018 - Jelsa, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Dagen började med ett pass löpning 🏃‍♀️ I solen ☀️ Det är otroligt vad man klarar fast det är så varmt 👍 På vägen hem passerade vi hamnen och införskaffade lite färskt bröd och frukt och sen väntade frukost på hotellets veranda 👌Därefter drog vi till stranden och

Paradiset
onsdag 1 augusti 2018 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Så har vi då kommit till ön Hvar, Kroatien. Efter drygt 3 timmar med flyg, 1 timme med buss och 2 timmar med båt så kom vi så till detta underbara lilla hotell; Mladina Apartments. Vilket ställe, vilken gästvänlighet och vilken miljö att få vara i. Jag är så tacksam som får uppleva