Sommarweekend Stockholm

fredag 3 augusti 2018 - söndag 5 augusti 2018

En sväng till Stockholm i sommarvärmen.

Söndag, Farsta och mot Umeå.
torsdag 9 augusti 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Frukost som igår vid 09.30.Vi sitter ute på innergården.Stannar på rummet till strax före 12.00.Riktigt nöjd med Mornington, återkommer gärna.Tunnelbana till Farsta.Varmt är det.Tur jag har vattenflaska.Byte på Gullmarsplan.Något bättre luft i tunnelbanevagnen.Varm promenad till Jeffs

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Lördagen, shopping m.m och Hallwylska kvällen.
onsdag 8 augusti 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Jeff beger sig ganska tidigt till sin pappa.Jag äter frukost vid 09.30.Tänkte sitta ute på innergården men det började regna!Ok frukost.Regnet slutade vid 11.00 då begav jag mig ut.Kanske lite för varmt klädd.Hade dock glömt klänningen jag tänkt ha på mig!Börjar med Odd

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Resa till Stockholm och en trevlig kväll.
måndag 6 augusti 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

VARMT att packa och göra sig iordning för flygresan till Stockholm.Till slut stod vi i trapphuset och väntade på taxin.Avfärd söderut 16.50.Flygresan gick bara bra.Landade på utrikes.Arlanda Express in till city.Kostar 300:- för 2, på sommaren.18.35 åkte vi.Tunnelbana 1 station till

Kvällens restaurant, Hallwylska.
lördag 4 augusti 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så bra fick bord på Hallwylska.Fullbokat online men gick förbi på e.m. och då hade de ett bord för 2, 20.00.Skriver mera om dagen senare.Nöjda med Hallwylska."Hippt" ställe, känd bloggerska och deltagare i Let´s Dance satt i baren.

Restaurant Grodan.
fredag 3 augusti 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Blir ett kort inlägg.Får skriva mer utförligt vid hemkomsten till Umeå.I alla fall hade vi turen att knipa ett bord på Grodans populära uteservering.Grev Turegatan, en kort promenad från vårt hotell, Mornington.Mycket nöjda med vår middag.Hotellet är också bra, jättemysigt rum mot