Sammanfattning Slott vin och champagne
torsdag 30 augusti 2018 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Första stopp i Loiredalen blev Chinon, främst för vinets skull.Campar på andra sidan floden med slottet som utsikt, över bron och vi är i centrum.Kommer fram en lördag, mycket folk på alla uteserveringar härlig stämning.Söndag ägnade vi åt vinprovning och vininköp och besökte en

Rosa Granit och god mat
söndag 19 augusti 2018 - Perros-Guirec, Bretagne, Frankrike

ÅI Bretagne hade vi turen att hamna på en camping mitt i byn Perros-Guirec100 meter till centrum, 100 meter till beachen kuperat och vackert. Fascinerande med ebb och flod. Höjdpunkten var vandringen längs rosa granit kusten, långt blev det 1 mil. Otroligt vackert och  fascinerande  att se

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Crepes, ost, cider och calvados
onsdag 15 augusti 2018 - Normandie, Frankrike

Hade några lata dagar i Normandie. Avsmakade crepes, ost, cider och calvados. Alltid lika intressant  upplevelse att ge sig ut på franska landsbygden och dess små vägar. Visst vi fick plats men hur gör vi om vi möter en bil eller än värre en lastbil. Vi hade tur och mötena blev inte

På tur igen
måndag 13 augusti 2018 - Moyaux, Normandie, Frankrike

Startade med en kort tripp ner till Lovsjöns camping, söder om Jönköping. En trevlig liten camping där vi fick en plats med fin utsikt över sjön.Dag 2 gick resan ner till Malmö. En härlig promenad på em i fina parken vid havet och Nikki fick kolla in sina kompisar kaninerna.. Natten blev