Rundtur i Asien

tisdag 4 september 2018 - måndag 10 december 2018

Dag 44 av 98

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Längre bort blev det....
tisdag 16 oktober 2018 - Bali, Indonesien

Tidig uppgång och fruk........Nåååå i Alla fall. Ut till Singapores  flygplats som är den bästa och finaste flygplatsen vi någonsin besökt. Studiebesök borde göras från Landvetter........ Toppmodern och allt funkar, inga köer, underbar miljö  mm mm. Trillar in i loungen efter en

Niclas Jansson
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Singapore Sling och nu bryter vi resplanen......
måndag 15 oktober 2018 - Singapore, Singapore

Bara så Ni inte blir förvillande så va förra inlägget för igår. Här kommer nu dagens. 😋Hyfsat tidig frukost(vet inte varför jag skriver om frukost nästan varje gång. Vi äter ju alltid frukost). Nååååå....ialla fall.Idag är det strålande sol hela dagen. 🌞Hoppa på

Turister med kamerastrul
söndag 14 oktober 2018 - Singapore, Singapore

Dags för sightseeingen. Hittade biljetter på nätet och hoppapåstationen va runt hörnet.2 olika rundor där vi fick se det mesta av staden ingick.Hoppade av mitt emot Raffels landing och hittade en restaurang vid floden för lite lunch. Precis när vi satt oss öppnade skyarna sig för ett

Orkidéer och tempel
lördag 13 oktober 2018 - Singapore, Singapore

Efter en kanonfrukost på hotellet tog vi en promenad till Singapores botaniska trädgård. Ett måste enligt reseböckerna och Orkidé Garden inuti får man inte missa. Grymt fräck anläggning. Fanns tom en regnskog med en stig att vandra. Mitt i parken öppnade sig skyarna för ett rejält

On the road again....
fredag 12 oktober 2018 - Singapore, Singapore

Frukost och utcheckning från hotellet på Tioman Island. Vi lämnar ön i en regnskur så det känns skönt. Lugn båttur till Tanjung Gemok som vi kommer till 14:30 och där på kajen står en liten go gubbe med en skylt med bussföretagets namn på och meddelar oss att vi kan åka till Singapore

Niclas Jansson