Rundtur i Asien

tisdag 4 september 2018 - måndag 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Home sweet home
måndag 10 december 2018 - Draget, Hallands län, Sverige

Hej på erDax att knyta ihop (jul)säcken och runda av resan.Stort tack till Er alla som orkat hänga med oss här på resdagboken. Många inlägg blev det. Ett inlägg för vsrje dag. Något som inte alls va tänkt från början men som snabbt blev en kul avrundning på dagen och ett härligt

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Borta bäst men hemma bättre.....
lördag 8 december 2018 - Draget, Hallands län, Sverige

Tidig uppgång i Hongkong och frukost utan att stå i kö........ Rafsade ihop det sista och packade ihop ryggsäckarna innan vi checkade ut och hoppade in i en taxi för transport till flygplatsen. Flyger hemåt med Aeroflot som visar sig vara riktigt fint flyg. Ny Boeing 777-300. Flyget till

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Högt och lågt i Hongkong igen....
fredag 7 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Dagen börjar bra.......njaeeee.......inte riktigt........ Behöva stå i kö i 15 minuter för att komma in och käka frukost. Inte OK när man e duktigt kaffesugen.Nära vi ringde in några andra vikingar och tog över hotellet........ Inte värdigt ett 4-stjärnigt hotel i

Högt och lågt i Hongkong
torsdag 6 december 2018 - Hongkong

Efter fruk........ääääschhNååååå.......i alla fall.....Kort promenad till tunnelbanan som tar oss till Hongkong Island och stationen Admiralty. Kort promenad därifrån och vips så är vi framme vid the Peak Tram. En oooootroligt gammal......nåja, från 30 maj 1888 i alla fall. Känns

Hejdå Hanoi.....Hello Hongkong
onsdag 5 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Dax att ta farväl av Hanoi. Efter frukost tar vi en sista promenad runt de gamla kvarteren. Stannar till vid ett café nere vid den lilla sjön för en sista fika med egg coffee.Fiket ligger vid en helt galen korsning som knyter ihop 6 vägar och där det i ena änden av korsningen ligger en