Transportdag och gamla kvarteren i Hanoi
torsdag 29 november 2018 - Hanoi, Vietnam

Uppe innan tuppen idag då vårt flyg till Hanoi går redan 07:45. Hotellet har fixat en liten frukostpåse till oss så vi inte missar dagens viktigaste mål.....Framme i Hanoi hoppar vi in i en taxi som tar oss in till vårt hotell som ligger i de gamla kvarteren. Mottagningen är den bästa vi

Relalalalaxa.....del 19
onsdag 28 november 2018 - Cam Ranh, Khanh Hoa, Vietnam

Solen är framme idag också så vi gör ingenting mer än att sola, bada, promenera på stranden, bevittnar modellfotografering........fast först åt vi fruko........Dagens stora, svåra fråga:Vilket märke är det på grävskopan som kört på stranden?Om du tror att det är ett djur så gissar

Relalalalaxa.....del 18
tisdag 27 november 2018 - Cam Ranh, Khanh Hoa, Vietnam

Vaknar till........ solsken...... Vi trodde nästan solen glömt bort denna delen av världen.Frukost i vanlig ordning. Man ska inte slarva med den....Nååå i alla fall.....Idag är det dags för brygghuset. Nästan inga rena kläder kvar. Vi bara fyller i en lapp och lägger kläderna i en säck

Kryssning mellan jordskred till Nha Trang
måndag 26 november 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Vaknar till ännu en dag med skyfall varvat med ösregn och hällregn.Avnjuter en frukost till Brittens skönsång.....singing in the ra.....Nååååå i alla fall......Idag fixar vi först en överflytt av foton från mobilerna till ett USB-minne innan vi åter beslutar oss för att ta bussen in

Skyfall, ösregn, åska och The Revenant
söndag 25 november 2018 - Cam Ranh, Khanh Hoa, Vietnam

Vaknar tidigt på morgonen av ett härligt, uppfriskande, hejdundrande åskoväder som kommer och går och ibland är mitt över oss. Håller på till fram till vi sitter på frukosten vid 9-tiden. Och då börjar skyfallen som ibland över går i ösregn......Hällregn, duggregn  finregn och

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Nu friskar det i lite....
lördag 24 november 2018 - Cam Ranh, Khanh Hoa, Vietnam

.....men inte alls som förväntat. Usagi har rört sig lite mer söderut och kanske får vi inte det värsta över oss utan det går lite söder om oss. Just nu blåser det ungefär styv kuling och emellanåt regnar det rejält.Förhoppningsvis blir det inte mycket värre och kanske inte

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Usagi has left the buildings intact....
lördag 24 november 2018 - Cam Ranh, Khanh Hoa, Vietnam

Usagi har dragit vidare. Blev inte mycket av den till slut. Kändes som mycket fixande för nästan ingenting. Blev nog inte ens stormvindar idag. Vilket ju va bra för oss men vi vet inte hur det blev/blir längre söderut där centrum är/va. Vi hamnade bara i utkanten. I centrum av Usagi just nu

I väntan på Samuel......
fredag 23 november 2018 - Cam Ranh, Khanh Hoa, Vietnam

Vaknar till ösregn och blåst. Tar det lugnt på morgonen och går inte ner för frukost förrän 9.Regnet har slutat och vinden bedarrat. Kanske inte blir så farligt detta ändå. Även om det inte är förrän i morgon Samuel kommer.Går ner på stranden efter frukost och börjar få lite

Bye bye Saigon, Hello Cam Ranh
torsdag 22 november 2018 - Cam Ranh, Khanh Hoa, Vietnam

Resdag innebär tidig uppgång och tidig frukost. Vi matar våra nya polare i dammen en sista gång innan vi packar det sista och checkar ut.Taxin till flyget och en sista gång fascineras vi av trafiken i Saigon. Är det fullt på vägen kör man på trottoarerna. Är det fullt även där så kör

Sista dagen i Saigon
onsdag 21 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Fruko……ja ni kan den nu va???😉Men vad ni inte vet är att det på taket i frukostrestauranten så finns det en liten damm med 3 rejält stora fiskar och en del små. Dom stora äter allting utom fisk….. Inte konstigt kanske. Vi matar dom varje morgon när vi käkat färdigt och idag fick