Perth

onsdag 19 september 2018 - torsdag 27 september 2018

Flyg långt, stad, väntan. Söta djur. Andra sidan ekvatorn. Down under.

Uppgraderad
torsdag 27 september 2018 - Oslo, Norge

Japp nu sitter jag i Oslo i loungen och väntar på mitt flyg som ska ta mig till Stockholm. Men om vi backar bandet lite och så, när jag skulle gå ombord på flyget i Hong Kong, så pep det till när de läste mitt boardingkort. Hon knapprar lite på sin dator och så hade jag fått en

Väntan
onsdag 26 september 2018 - Hongkong, Hongkong

Japp då har man kommit till Hong Kong flygplats igen. Sitter här och väntar på mitt flyg till London, dock går det inte förän om några timmar. Men man får softa och ta det lugnt. Rätt skönt att man har tillgång till lounge och slappa i. Flyget upp hit gick bra, utan några större

Lugn dag
tisdag 25 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår gick i lugnets tacken. Tog en sväng på stan och kollade runt lite, letade rätt på ett apotek som hade några ögondroppar för mina stackars illröda ögon. Vet i katten ifall det hjälper, men något kanske det gör. Inte så mycket och göra. Får väl hoppas att jag får gå ombord på

Känguru...
måndag 24 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår var jag på Cavarsham wildlife Park, som är en djurpark, som har inriktad sig på australiensiska djur, och kollade runt. Den ligger i en park som ligger strax utanför Perth City. Så var att ta tåget och sen vidare med buss. Men det gick smidigare än vad jag hade tänkt mig. Sen när jag

Guld
söndag 23 september 2018 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Igår lördag var jag på Perth Mint. Där det finns guld. Så jag tog en trevlig guidad tur, där de berättade om histora och visade hur man "gör" guld. Vill ha... haha. Där hade världens största guldmynt, som väger 1 ton. Vill ha, dock lite tungt att ta med sig hem. Efter det vart det att