Vin och kulturstudie

söndag 9 september 2018 - lördag 22 september 2018

Dag 10 av 14

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Brev 9
tisdag 18 september 2018 - Rüdesheim am Rhein, Hessen, Tyskland

Brev 9.Staden Beaune, By day var lika trevlig som på kvällen. Dagen börjande med en stadsvandring genom innerstaden. Hertigen som grundlade sjukhuset ”Hospices de Beaune” på 1400 talet bodde även i Bryssel, (han var inblandad i det 100 åriga kriget mot engelsmännen). Därför influenser

Östen Gustafsson
Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Senast aktiv - från Rüdesheim am Rhein, Hessen, Tyskland
Brev 7
måndag 17 september 2018 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Brev 7.Detta med att leverera bilder är inte lätt, programmet är slött, omständligt och vi har dåligt med tid. Vi brottas med problemet, nyfikenhet och sömnbrist. Ingen klagan bara konstaterande. Hittills vinner nyfikenheten, vi vill ju se och uppleva, det är ju det resan går ut på.Under

Staden Beaune
måndag 17 september 2018 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Brev 8.Nu har vi åkt från Bordeaux till Beaune nätt liten resa på över 600 km, med en paus i Vichy. Vad är då Vichy känt för.Det är en gammal kurort med undergörande vatten, som” botar” de flesta kända och okända sjukdomar. Man blev remitrad hit av läkare, för att bada i källor

Brev 5

Brev 5Första kvällen i Logrono bestämde vi att träffas i receptionen. Ja där stod vi 12 personer, med var sin karta och granskade var vi skulle gå, för att komma till gamla staden, när vi skulle besluta vart vi skulle gå, så pekades det kompassen rund. Diane insåg vårt dilemma och

Brev 6

Brev 6.I dag fick vi beröm av Anna (Chauffören) Punktliga skandinaver.Vi startar vår resa mot Bordeaux, lite stuk av södra Norge, berg och kullar, vackert. Ömsom sol och ömsom dimma. Ja typiska berglandskap. Huvudstad i området är Navarra ca: 200 000 invånare. Vi är fortfarande   i