Vin och kulturstudie

söndag 9 september 2018 - lördag 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Bilder
söndag 23 september 2018 - Mönsterås, Kalmar län, Sverige

Tyvärr tar det tid med bilderJag återkommer

Brev 11.
fredag 21 september 2018 - Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland

Brev 11.Andra kvällen i Rydesheim vandrade vi runt för att finna en lugn plats att käka på. Vid restaurang och dans gatan var det högt tryck i dubbel bemärkelse. Vi valde ett lugnare ställe på en sidogata. Det var fam. Petersson, Elmlid och vi. Maten var helt ok. Tyskarna är lite rädda

Brev 12
fredag 21 september 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Brev 12.Resan från Bremen, tämligen tråkig. En av höjdpunkterna var att vi hamnade i en poliskontroll. Allt var i ordning, så det vara bara att åka vidare. Nästa höjdpunkt var maten vi åt Heiligenhafen. Fisk, två sorters torskfisk tror jag, med en väl kryddad sås, en av kryddorna var

Brev 10
torsdag 20 september 2018 - Hann. Münden, Niedersachsen, Tyskland

Brev 10.Rättelse till brev 8.  Gångarna under stad Beaune är inte 2 km utan 5 km.Resan upp genom Tyskland mot Rydesheim förlöpte utan störningar, vi är lite blaserade på scenerierna utanför bussfönstret., blir nog lätt så när man sett så mycket.Vi gjorde stopp i Colmar, en liten stad

Brev 9
tisdag 18 september 2018 - Rüdesheim am Rhein, Hessen, Tyskland

Brev 9.Staden Beaune, By day var lika trevlig som på kvällen. Dagen börjande med en stadsvandring genom innerstaden. Hertigen som grundlade sjukhuset ”Hospices de Beaune” på 1400 talet bodde även i Bryssel, (han var inblandad i det 100 åriga kriget mot engelsmännen). Därför influenser