Bilder
söndag 23 september 2018 - Mönsterås, Kalmar län, Sverige

Tyvärr tar det tid med bilderJag återkommer

Brev 11.
fredag 21 september 2018 - Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland

Brev 11.Andra kvällen i Rydesheim vandrade vi runt för att finna en lugn plats att käka på. Vid restaurang och dans gatan var det högt tryck i dubbel bemärkelse. Vi valde ett lugnare ställe på en sidogata. Det var fam. Petersson, Elmlid och vi. Maten var helt ok. Tyskarna är lite rädda

Brev 12
fredag 21 september 2018 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Brev 12.Resan från Bremen, tämligen tråkig. En av höjdpunkterna var att vi hamnade i en poliskontroll. Allt var i ordning, så det vara bara att åka vidare. Nästa höjdpunkt var maten vi åt Heiligenhafen. Fisk, två sorters torskfisk tror jag, med en väl kryddad sås, en av kryddorna var

Brev 10
torsdag 20 september 2018 - Hann. Münden, Niedersachsen, Tyskland

Brev 10.Rättelse till brev 8.  Gångarna under stad Beaune är inte 2 km utan 5 km.Resan upp genom Tyskland mot Rydesheim förlöpte utan störningar, vi är lite blaserade på scenerierna utanför bussfönstret., blir nog lätt så när man sett så mycket.Vi gjorde stopp i Colmar, en liten stad

Brev 9
tisdag 18 september 2018 - Rüdesheim am Rhein, Hessen, Tyskland

Brev 9.Staden Beaune, By day var lika trevlig som på kvällen. Dagen börjande med en stadsvandring genom innerstaden. Hertigen som grundlade sjukhuset ”Hospices de Beaune” på 1400 talet bodde även i Bryssel, (han var inblandad i det 100 åriga kriget mot engelsmännen). Därför influenser

Brev 7
måndag 17 september 2018 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Brev 7.Detta med att leverera bilder är inte lätt, programmet är slött, omständligt och vi har dåligt med tid. Vi brottas med problemet, nyfikenhet och sömnbrist. Ingen klagan bara konstaterande. Hittills vinner nyfikenheten, vi vill ju se och uppleva, det är ju det resan går ut på.Under

Staden Beaune
måndag 17 september 2018 - Beaune, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

Brev 8.Nu har vi åkt från Bordeaux till Beaune nätt liten resa på över 600 km, med en paus i Vichy. Vad är då Vichy känt för.Det är en gammal kurort med undergörande vatten, som” botar” de flesta kända och okända sjukdomar. Man blev remitrad hit av läkare, för att bada i källor

Brev 5

Brev 5Första kvällen i Logrono bestämde vi att träffas i receptionen. Ja där stod vi 12 personer, med var sin karta och granskade var vi skulle gå, för att komma till gamla staden, när vi skulle besluta vart vi skulle gå, så pekades det kompassen rund. Diane insåg vårt dilemma och

Brev 6

Brev 6.I dag fick vi beröm av Anna (Chauffören) Punktliga skandinaver.Vi startar vår resa mot Bordeaux, lite stuk av södra Norge, berg och kullar, vackert. Ömsom sol och ömsom dimma. Ja typiska berglandskap. Huvudstad i området är Navarra ca: 200 000 invånare. Vi är fortfarande   i

Smått och gott.
onsdag 12 september 2018 - Rioja, Andalusien, Spanien

På väg till vinprovning och vingårdar. Vi bor vid pilgrimsleden, vi ser dem promenera förbi. Återkommer med gårdagens krogrunda. En lyckad kväll