Vandringsresa i Montonegro

lördag 25 augusti 2018 - lördag 25 augusti 2018 Vandringsresa i Montonegro

Ja, man behöver inte bara cykla :-). Dax för en vandringsresa vid Adriatiska havet. Så underbart ljuvliga bilder jag sett. Naturen ser underbar ut och därför valde jag att utföra en vandring i de vackra landet Montenegro.

Högt över Sveti Stafan
torsdag 30 augusti 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Sista vandringsdagen! Jag hade gärna stannat en vecka till i detta fina land. Idag blev det ytterligare en bergsvandring. Planerade en bra tur i berget. Men faaaan, kartan var såpass gammal så leden var igenvuxen. Blev så irriterad. Har man planerat en rutt och den inte stämmer enligt kartan,

Bergsvandring i Kotor
onsdag 29 augusti 2018 - Kotor, Kotor Municipality, Montenegro

Vandrig idag i 33 graders värme uppför toppen av berget i Kotor. Jag tror att det är samma berg som jag tog igår, bara att distansen var längre. Det tog två timmar att ta sig upp till toppen. Varmt och en massa ”kringelikrokvägar”. (Jag är inte så bra på det svenska språket, så det

San Giovanni Fortress + Kustvandring
tisdag 28 augusti 2018 - Kotor, Kotor Municipality, Montenegro

Sov i elva timmar i natt utan att vakna. Utvilad men mör. Det är otroligt vackert i Kotor och idag har det varit 31 grader varmt. Idag besteg jag berget San Giovanni som är ett brant berg med trappor hela vägen upp till ett fort som byggdes år 532. "Fan Helena, hade du varit med så hade du

Budva Top Hills Spas
måndag 27 augusti 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Budva Top Hills SpasVaknade idag utvilad och kände mig redo för en rejäl utmaning. Humöret är betydligt bättre idag än för några dagar sedan. Frukostbuffén var inte så god men åt det jag mest tyckte om. Planerade en tuff vandring idag så kalorier behövdes. Phu, vilken dag. Det blev 14

BUDVA till SVETI STEFAN
söndag 26 augusti 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Gick upp kl. 06:00 i morse. Frukost serverades vid 07-tiden. Ingen go frukost men fick tvinga mig i lite kalorier innan resan till Budva. Inga bussar som gick, inte heller tåg från denna by.Jag blev tvungen att ta en taxi till Budvar och det blev ca 3.5 mil med bil och taxichauffören var riktigt