Äventyr´18

torsdag 25 oktober 2018 - tisdag 13 november 2018 Äventyr´18

Återuppleva SF... en stad, plats och område som en gång i tiden hade varit en tidig dröm. Nu har det gått tre år sedan sist och det är dags att uppleva SF på nytt. Varje Äventyr ska innebär ngt nytt. Den här gången blir det en ny ö på Hawaii, Maui. SkyDive, Sharkcave och ett ypperligt tillfälle att lära sig surf :)

Dag 17 Last day in SF and Veterans Day
söndag 11 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Sunday, jag tog en lång promenad runt om i centrala SF och inser att det är inte en vacker stad. Det finns uteliggare, veteraner och trasiga människor vid flera gatuhörn. Det är en blandning av byggnader som vilken dag som helst skulle rasa samman med fasader som stoltserar med polerat

Senast aktiv - från San Francisco, Kalifornien, USA
Dag 15 Reser tillbaka österut, anpassar mig för tidsomställningen med att sova i en fojé
fredag 9 november 2018 - Maui County, Hawaii, USA

Det var en sen flight som skulle inleda resan tillbaka San Francisco. Vi lyfte vid 0932 pm och landade vid 0412 am i San Francisco.   BART (Pendeltåget) hade sin första avgång vid 0607, AirTrain på flygplatsen hade signafel så jag traskade vidare till terminalen för International. Det var

Dag 11 Minusgrader, väntan på en soluppgång och utmana min höjdskräck
söndag 4 november 2018 - Maui County, Hawaii, USA

Ok, det finns en viss gräns mellan att gå upp tidigt på morgonen och gå upp mitt i natten. Jag anser att 0120 am är mitt i natten!Min pickup skulle ske vid 0240, nedanför backen, vid den stora vägen. 24 grader ute, en kall dusch och en sista genomgång av Gråryggan så att allt var med.

Dag 9 Mahalo Hanohano
fredag 2 november 2018 - Maui County, Hawaii, USA

Passade på att ta en sovmorgon... larmet gick vid 0710. Tittade ut och det var inte så många bomulls liknande moln på himmelen över havet. Juice, annanas och banan på bordet. Fram med paddan och logga in på nätet. Öppnade resväskan och tog fram det viktigaste, Villa-dressen (hade lämnat

Dag 8 En speedboat, en snorkel och en lurig sköldpadda
torsdag 1 november 2018 - Maui County, Hawaii, USA

Det där med att gå upp tidigt har blivit en röd tråd. Idag så var det dags för en tur ut på Stilla Havet med en Speedboat för att snorkla och kanske se en och annan delfin, haj eller en sköldpadda.Jag tittade på telefonen, klockan hade passerat 0632 ooch jag stod nere vid den lilla