Home sweet home ☺️🍀

Tack för att ni läste min lilla dagbok. Det blev lite sällskap på vägen hihi. Leh Pangongsjön och Nubra Valley - Himalaya är de finaste platserna jag sett och Goa förstås. Det är inte farligt att resa själv i Indien men som på de flesta platser i världen finns det områden och

Aspergers i Indien
lördag 13 oktober 2018 - Fort Kochi, Kochi, Kerala, Indien

Att resa med AS (Aspergers) Min bästa medicin är att bestämma helt över mitt eget liv och att inte anpassa mig över förändringar runtomkring. Så ser inte riktigt livet ut och jag är anpassningsbar och uthållig i flera månader all in i studier eller jobb men sen måste jag göra ett

Tågtips å sightseeing ! 🚞🚕🕍
fredag 12 oktober 2018 - Fort Kochi, Kochi, Kerala, Indien

När man åker tåg i Indien kan man fråga någon vilken station man ska åka ifrån om det finns mer än en tågstation för ibland går de snabbaste tågen bara från den ena. Sen åker man dit och säger till i biljettluckan vart man ska åka och vilken klass du vill ha. Enklaste är 2 ac eller

Hejdå Goa 🙋🏽
onsdag 10 oktober 2018 - Mangalore, Karnataka, Indien

Underbara stranddagar. Jag och den svenska killen hyrde vespor och åkte runt till olika stränder i Goa 😎Har inte kört vespa innan och när hotellet såg hur jag övningskörde utanför sa de till min vän " Please don't let her drive!!" 🤣Men sen gick det bra hihi och även om Goa sägs ha

🍀All in öst till väst 😜
söndag 7 oktober 2018 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Lämnade mitt mysiga krypin (och Pondicherry) efter en god indisk frukost med chai såklart där jag bodde. Tog en tuk tuk ner till Bus stand och fick en liten rolig resvän på kustvägen tillbaka till Chennai 😜💖 Vi tittade på massa färgglada hus och åt sockeringefärsbitar ! I natt

Kanske en dröm ☁️
söndag 7 oktober 2018 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Har ätit på fina restauranger för att sluta få massa dåliga bakterier och samtidigt komma bort från streetfooden litegrann som krispigt friterat chapati papadum. Den dyraste enskilda rätten som jag hittat kostade 121 kr (5-rätters menyer kan gå på 200-300 kr högst) Så, när jag satt och

Trevligt och gästvänligt
lördag 6 oktober 2018 - Puducherry, Indien

Bay of Buddha är en superfin asiatisk restaurang här i Pondicherry och ligger på övervåningen på den restaurang jag åt på igår. Desserten blev brylepudding fast med kaffesmak ! 😋👌🏼 Det finns så fina platser häromkring och jag fick en detaljerad karta av ett Guesthouse här.

Lite strandliv 🤠
fredag 5 oktober 2018 - Puducherry, Indien

Nej, på riktigt längtade jag hem lite grann idag men det var bara för att jag hade så hög feber i Chennai. Då vill man vara hemma hos sig själv och inte jaga paracetamol med javla tuk tuk i en stad som inte är vaken !! 😇😂 Tog en super skitig buss till Pondicherry som det regnade in i

Always in my ❤️
onsdag 3 oktober 2018 - Leh

En liten miniuppdatering ☺️🍃Kom till Delhi den 14 sep och reste Jaipur Agra Varanasi Bagdogra Siliguri Darjeeling Gangtok Calcutta Leh/Ladakh Nubra Valley Pangong. Leh är en bra utgångspunkt för tex Nubra och Pangong sjön. Den turen kan göras på 2 dagar. Jun-aug är bäst tid att vara

Lite tankar kanske.. 🦄
lördag 29 september 2018 - Tulsa internationella flygplats, Tulsa, Oklahoma, USA

Indien.. vem kan bo här.. det är kaos utan logik samtidigt som alla gör det lilla för det stora utan att egentligen kanske veta varför eller varför inte. Att leva för dagen, jo så är det nog.., för vem vill tänka på att nästa dag ser likadan ut eller kanske lite bättre eller kanske