En minisemester i september

söndag 9 september 2018 - tisdag 25 september 2018 En minisemester i september

Tre länder ska vi avverka på två veckor, med den Spanska pärlan Barcelona som utgångspunkt. Därefter följer en sightseeing i omkringliggande sevärda städer och byar för sedermera korsa gränsen till den lilla bergsbyn la Valle där ett stundande Bröllop med fantastiska människor väntar. Avslutar resan med ett besök i den vackra bergskedjan Pyrenéerna, i suveräniteten Andorra!

Berg och dalar
tisdag 2 oktober 2018 - Andorra la Vella, Andorra

För att öka dopaminet, lyckohormonet lite ytterligare och stilla vårt abstinens av berg så tog vi tillflykt till Andorra. Ett litet förstendömme som vi tror är ett eget land ( kan tillhöra Spanien eller Frankrike) mellan dessa stater i bergen pyreenerna. Huvudstaden Andorra  la vella var

Senast aktiv - från Andorra
Romarrikets viktigaste stad i Spanien.
lördag 22 september 2018 - Tarragona, Katalonien, Spanien

Fick ett tips av en familjemedlem, nämligen min far att även besöka Tarragona, vilket vi efter ha studera lite bilder på nätet bestämde oss för att göra. Det roligaste med att resa är just att åka till platser, spontant utan egentligen några förväntningar, oftast genom andras

Den spanska udden
torsdag 20 september 2018 - Cadaqués, Katalonien, Spanien

Från la vall reste vi sedermera tillbaka till spanska sidan, ut mot cadaques. Detta efter att försökt att lifta utan resultat. Blev istället taxi till angel sur mer, buss vidare därifrån mot ytterligare en hållplats för att därefter ta taxi ca 1 timme mot denna lilla by. Otroligt slingriga

Senast aktiv - från Andorra
Tre underbara dagar i la vall

Efter en kortare tågresa över den spanska gränsen, begav vi oss tillsammans med Oskars familj till den lilla byn la vall. Byn där vi i princip var helt ensamma, och där bröllopet mellan Petter å Maria fulländades. Otroligt vackert beläget, på en utegård till ett gammalt kapell. Temat var

Ett stopp i Girona
torsdag 13 september 2018 - Girona, Katalonien, Spanien

Mellanlandade i den idylliska staden Girona! Både jag och Oskar är verkligen tagna av alla det fina platser som finns i världen, varav Girona är ett av dessa. En ganska liten stadskärna men ack så gemytligt att bara strosa runt i gränderna och bara titta på allt vacker! Vi räknare ut att