Californien 2018

lördag 1 september 2018 - lördag 22 september 2018

Dag 18 av 22

Californien 2018

Vi har hyrt mc och tänker köra runt en del på USAs västkust.

Super8
tisdag 18 september 2018 - Long Beach, Kalifornien, USA

Idag har vi fortsatt resan söder ut! Vi har kört genom Malibu och Santa Monica! På em stannade vi till vid ett Super8 hotell i Long Beach. Super8 är en hotellkedja som finns nästan i varje stad här! Prisvärt, samt att dom serverar frukost, vilket inte är vanligt här! Ofta finns det pool

Ölfestival
måndag 17 september 2018 - Ventura, Kalifornien, USA

Denna Söndag stannar vi kvar i Ventura! Låg på stranden och badade på fm. Härliga vågor!🏊‍♂️Nu på eftermiddan lyckades vi kllämma oss in på California beer festival!🍺🍻🍺🍻🍺🍻Ölprovning och levande musik hela eftermiddagen😊👍

Californiens längsta pir
söndag 16 september 2018 - Ventura, Kalifornien, USA

Vi reser sakta söder ut på västkusten, mot L.A. Nu har vi stannat i Ventura! Piren här är Californiens längst, byggd på 1800-talet. Stranden är makalöst fin! Fick syn på ett strandbröllop när vi tog eftermiddagspromenaden.

Hearst Castle
lördag 15 september 2018 - Grover Beach, Kalifornien, USA

Idag har vi varit kulturella och besökt Hearst Castel, ett populärt turistmål här i Californien! En rik tidningsman byggde  ett spektakulärt slott på 1920-30 talet!

Ändrade planer
fredag 14 september 2018 - San Simeon, Kalifornien, USA

ÅTyvärr känns det som vi börjar få lite kort om tid!! Därför sederar vi San Fransisco som vi hade tänkt ägna ett par dagar och sedan följa kustvägen till L.A. Istället har vi åkt till San Simeon som ligger en bit nedanför San Fransisco utmed västkusten!  Vi  bor  precis vid Stilla