Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

onsdag 5 september 2018 - lördag 29 september 2018

Hurra Omsk here i come.

Och alla vägar ledde till Moskva
lördag 29 september 2018 - Moskva, Ryssland

Tågsträckan till Moskva var inte så händelserik. Tobbe och Angela gjorde klassresa tillbaks till kupé och 1 klass och jag hade nya slafgrannar typ var 3:dje station. 1.5 dygn tog resan och när jag inte presenterade mig för grannarna så läste jag en bok om planeringsteknik och spelade

Den glädjen att jag gav jag mig själv Yekaterinburg
torsdag 27 september 2018 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Turen till Yekaterinburg gick som alla andra turer totalt smärtfritt. 14 timmar tror jag att det tog och till vår glädje så låg hotellet mittemot stationen. Hur många hurran är det inte på det när klockan är närmare 22.30.När vi checkade in så träffade vi på ett par svenska snubbar

Som jag längtat efter Omsk
söndag 23 september 2018 - Omsk, oblast, Ryssland

Omsk började lite dåligt med att jag begick rookiemisstaget att inte insistera på ett satt pris utan körde på taxameter. Väldigt mkt dyrare än det borde. Tack för den taxigubbejävel och grattis till typ 250 kr. Aah vi överlever.Stora gatan såg extremt lovande ut i mörkret. Fantastiska

Vrider ur det sista ur Novosibirsk och styr kosan mot Omsk.
lördag 22 september 2018 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Bestämde mig för att gå upp tidigt och fånga den halva dagen som jag ändå hade på plats. Funkade sådär, allt tågresande har gjort att jag stökat till dygnet så jag somnade sent och masade mig upp semitidigt. Men efter ytterligare nice frukost så ramlade jag ut vid 10ish för att kolla

Hej Novosibirsk. Love you big time!
torsdag 20 september 2018 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Anlände himla sent, eller tidigt beror på hur man ser det (00.11). Fick som jag nämnde tidigare, sällskap till hotellet av mina fina tågbuddys.Hotellet här är ju värsta flashiga ur perspektivet att jag bott på hostel hitills. Alltså älska hostel, så väldigt mkt mer socialt, men nu var

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

131 Bilder 7 Besökta platser 13 Dagböcker