Chillaxa i Makarska

onsdag 5 september 2018 - onsdag 12 september 2018

Kroatien Slö slapp häng med Malin å Hanna

Avslappnande avslut
tisdag 11 september 2018 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sista heldagen, som alltid har veckan gått rasande snabbt, snabbare än man hinner med i huvudet. Men vi är överens om att en vecka är ganska lagom och att det känns okej att åka hem imorgon,  även om vi har haft det himla bra.Sista dagen har föga förvånande spenderats i närheten av

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Egen-dag med zipline och luffare
måndag 10 september 2018 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Planen för idag var att Malin & Hanna skulle hända på stranden hela dagen och att jag skulle åka iväg på egna äventyr. Sagt och gjort så tog jag bussen till Omiš. Jag var där 1,5 timme innan min bokade tid så jag hann ta en caching-promenad längs efter stranden och ut på piren.

Båtluffardag
söndag 9 september 2018 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sitter å skriver detta på balkongen samtidigt som vi följer valvakan hemma i Sverige via SvT play. Det överskuggar ju det mesta just nu, får se hur det går att sammanfatta dagen ändå. Vi blev upp tidigare än vi ville i morse eftersom vi skulle ut på heldagstur med den stora båten Voga.

Utflykt till Split
lördag 8 september 2018 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Allt jag skrev tidigare försvann,  så det blir nog bara en kortare omskrivelse.Den norska väder-appen hade inget att komma med mot de kroatiska vädergudarna. Det utlovade "regn hela dagen" blev istället solsken. Vi bestämde oss för att ändå följa dagens plan och åka till Split, dit

Dag 2
fredag 7 september 2018 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Förmiddagen ägnades åt bad och strandhäng. Slappt och slött och varmt,  typ 28 grader. Lek med Hanna och stenar,  läsning och allmänt  slöande, helt enkelt.När det blev dags för lunch vandrade vi åt lite mer centrala hållet och därefter hamnade vi på nästa strand. Efter att jag