Karibien med Dominikanska Republiken som bas

onsdag 12 december 2018 - torsdag 17 januari 2019

Årets vintersemester blir Karibien. Flyger till Dominikanska Republiken och sen får vi se vart det bär av, beroende på båt- och flygförbindelser.

Puerto Plata (Silverhamnen)

Det var en äventyrlig resa att ta sig från Samaná till Puerto Plata, det fanns inga turistbussar utan en vanlig minibuss med 24 säten, allt eftersom vi lämnade stationen och mer folk utmed vägen ville åka med så vart vi i slutänden 37 personer plus allt bagage som folk hade, en del

Nyår

Gott nytt år på er alla!Nyårsafton.Har spenderat en riktigt skön dag på sjön, åkte över viken, ca 1 timma till nationalparken, där utforskade vi lite olika grottor som det visade sig hade historisk innebörd.När ursprungsbefolkningen bodde här så bosatte de sig i grottorna under de 4-5

Tredje etappen

Julafton var en konstig dag, alla butiker hade öppet som vanligt men på kvällen var i stort sett alla restauranger stängda, misstänker att det är den dagen då alla äter middag med familjen.Jag hittade så småning om en öppen restaurang på på huvudtorget, naturligtvis en av de dyraste i

Jul

Har mest promenerat runt i stan och kollat på sevärdheter, den äldsta katedralen i “nya världen”, det äldsta klostret i “nya världen”, sån´t där som förmodligen bara jag tycker är intressant.Går ut vid 9-snåret och promenerar några timmar, hem vid 13-snåret och tar en liten

Nästa destination

(Onsdag 19 december)Så förflöt en vecka med lugn. Har kunnat varva ner och mår bra. Har ätit väldigt god mat hela veckan. Åkte med hyresvärdinnan och några kompisar till en strand för de som bor där undviker stränderna utanför dörren för det är för mycket turister och priserna är

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

34 Bilder 10 Besökta platser 6 Dagböcker