Portugal och sen???

söndag 30 september 2018 - torsdag 11 oktober 2018

Limone har fyllt 30 år. Flera års sparande med fokus på en årsdagsresa, en resa med mor och dotter. Planeringen är att Limone flyger till Skåne söndagen den 30 september där vi i Lund tillbringar kvällen med att packa om och på bästa sätt förbereda oss. På måndagen ska vi ta tåget till Köpenhamn och därifrån flyga till Portugal. Skjuts beställd från flyg till Albufera där vi två "semestrade" för 25 år sedan. Två nätter bokade på hotell där och sen så....?

Borta bra men hemma bäst!!
torsdag 11 oktober 2018 - Lund, Skåne län, Sverige

Resdag - men nu mot Sverige. Efter resans sista bastanta hotellfrukost tar vi oss ner till båten som ska ta oss till flygplatsen -SÅ smidigt.. Inser att alla resdagar blir heldagar när man ska mellanlanda också - förseningar är tydligen standard :-) Kommer på att vi kan fördriva tid med

Senast aktiv - från Sverige
Allt trevligt har ett slut..
tisdag 9 oktober 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Sista heldagen i Venedig och vi har endast som mål att besöka marknaden, komplettera Limones nya garderob,  och att vandra runt där vi inte varit tidigare. Väl komma till marknaden inser vi att den till största delen består av FISK - och det luktar, fisk!!!! Har blivit en del shopping,

Vilse - hela tiden!!!
måndag 8 oktober 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Gårdagens plan - en kort promenad i väntan på den bokade rundturen med gondolfärd.. Passerar en kyrka med reklam för violinkonsert, som ska vara samma kväll, så klart vi ska gå på det!!! Går en guidad tur i närområdet där vi bor - en suveränt kunnig guide och helt klart värd

Senast aktiv - från Sverige
Venedig, Italien nästa - och sista!!!
lördag 6 oktober 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Lämnar hotellet tidigt, båda vill vi ha god tid på oss.. Som det har flutit på, för bra för att hålla hela vägen....Buss, flyg, väntan, flyg, buss, buss och båt! Inga förseningar och bra mat/mellis/latte :-) Hittar till hotellet efter beskrivning och koll av personal som gått hem för

Kultur vs shopping..
fredag 5 oktober 2018 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Efter en god natts sömn - även här som prinsessorna på ärten, startar vi med en stabil frukost i lägenheten. Går via kanalen till Plaza de Espana som en var en fin plats med en trädgård i storlek Botaniska x 10.. Många vackra detaljer och kakelbilder på byggnaden och mycket skön skugga