Stilbaai

söndag 23 september 2018 - lördag 30 maj 2020

Stilbaai är en liten stad i västra Kapprovinsen beläget vid Indiska oceanen.

God Jul och Gott Nytt År
tisdag 17 december 2019 - Still Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

God Jul och Gott Nytt ÅR!Idag är det första advent och det har varit riktigt varmt under några veckor mellan 25 och 30 grader på sina ställen. Peter är och arbetar med sina bin och han berättade att en dag var det 39.5 grader i lilla Karoo. Han är inte tillbaka ännu och jag undrar hur han

Brev nr 1 2019 Påskhälsningar från Stilbaai
onsdag 17 april 2019 - Still Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Kära vänner!Tiden går fort och nu firar vi snart påsk. Det var inte länge sedan det var jul.I Stilbaai går vi mot höst och vinter. Helt plötsligt blev det kallt och vinterregnet kom och vi var glada för det. Men det gick från sommar till höst på en vecka. Jag badade i havet i förra

God Jul och Gott Nytt År. Brev nr 3 2018
söndag 16 december 2018 - Still Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Brev nr 3  Advents och Julhälsning från Anette och Peter  2018-12-15Kära vänner! När jag börjar att skriva de thär brevet är det redan 1:a Advent. Jag har ställt fram adventsljusstaken, satt upp julstjärnan och har också fått en röd amaryllus som i dagarna har börjat att blomma.

Hälsningar från Anette och Peter
måndag 24 september 2018 - Still Bay West, Still Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Brev nr  2 2018  SeptemberKära vänner! Ja,  det har gått en tid sedan det förra brevet. Vi har bott provisoriskt i Stilbaai under 5 veckor april/maj  innan vi reste till Sverige.  Vi har hunnit med att vara i Sverige under 2.5 månad. Sedan har vi  flyttat in vårt nya hus i Stilbaai den