Indien

lördag 29 september 2018 - söndag 21 oktober 2018

Nu börjar det närma sig. I morgon bitti bär det av. Vallda-Landvetter-Frankfurt-Bangalore-Kolkata.

Strålande solsken och mycket hett
torsdag 18 oktober 2018 -

Vaknade till strålande solsken. Öppnade dörren från bungalowen och såg på ca 100 m avstånd genom kokospalmer och bambu en skön sandstrand med böljande blå vågor och en massa färgglada fiskebåtar i full aktion. Efter morgontvätten frukost på restaurangen som ligger ännu närmare

Oväder i Kerala
tisdag 16 oktober 2018 - Alappuzha, Kerala, Indien

I går morse den 15 oktober sken solen och det var mycket värme uppe i bergen i Ooty i Tamil Nadu. Tyvärr skulle vi lämna för att på nytt åka till Kerala, denna gång till en resort i Vellinezhi. Där ska vi bo en natt hos en familj. Vi lämnade efter lite strul med utcheckning och jeepresan

Oslagbar utsikt
söndag 14 oktober 2018 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Vi är nu på ca 2 200 m ö h. Betydligt kallare här uppe på dessa höjder. När vi kom igår var vi både trötta och frusna och dessutom vara rummet utkylt. Allt tillsammans med den höga luftfuktigheten gör ju att allt blir kallt och fuktigt. Fick sova med filtar och så kom de in med

Fortsatta upplevelser
lördag 13 oktober 2018 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Igår den 12 oktober kl 09 åkte vi till en jättefin botanisk park och ett museum.  Allt tar väldigt lång tid. Tillbaka till resorten. Jättetrevlig personal här. De hade observerat att jag hade svårt att ta älgkliv i de höga trappstegen. De hade under tiden vi var borta överraskat och

Mer äventyr
fredag 12 oktober 2018 - Wayanad, Kerala, Indien

Tyvärr spelar wifi oss en del spratt, verkar mestadels vara heldött. Foton kommer förhoppningsvis senare då det är problem att få in dem.Igår den 10::e oktober klockan 09 lämnade vi hotellet i Kannur för att ta oss till en resort i Wayanad. På vägen skulle vi till en djurpark på