Peru

måndag 1 oktober 2018 - måndag 22 oktober 2018

Dag 17 av 22

Peru

En resa till Peru, med många andra stopp.

Skola
tisdag 16 oktober 2018 - Chumpe

Kl. 05:00 var det en åsna som vrålade utanför och ville vi skulle vakna. Jag hade sovit som en stock från 20:30 🤪 när vi la oss. Gerd var fortfarande insvept i sin kokong, och påstod hon hört våra snarkningar. Tror jag inte. Vi skulle ses till frukost 07:30, så vi tog det lugnt. Tjejen

Peruanska höglandet
måndag 15 oktober 2018 - Pisac, Peru

2 timmars bussresa från Cusco, ska vi idag besöka höglandet och se hur peruaner lever där. Vi ska få bo hemma hos några familjer.  Men först stannade vi i Pisac, en by som är välkänd för att samla alla hantverkare runt om och sälja på marknaden. Först tyckte vi att vi behövde en

Religös på flera sätt...
söndag 14 oktober 2018 - Regnbågsdalen

Äntligen lite sovmorgon och då kan man inte sova😳. Kl.05:30 - 05:00 skulle vi bli upphämtade av ev guide som skulle ta med 6 st av till Regnbågsdalen. Och som vanligt det där med tider mm finns ju inte på såna här ställen, men ändå vill dom att vi ska passa tiderna. Närmare 05:30 kom

Condor
lördag 13 oktober 2018 -

Nu har man blivit riktig fågelskådare😃. Idag är det expedition Condor. Men fick ju t.o.m sovmorgon idag, ska inte iväg före 7:00.  Egen guide och egen minibuss och vi var 5 st, rena lyxen.Först måste vi ut ur stan och sen ca. 2 timmar. Stannade för en kopp kaffe i Limatambo på en lite

Mot huvudmålet
torsdag 11 oktober 2018 -

Nu lämnade Eli över till Gary som ska guida oss de närmaste två dagarna i Machu Picchu. Lämnade hotellet 07:00 med bussen, efter en stadig frukost. Höjden tar hårt på oss, någon hade riktig huvudvärk idag och många sovit dåligt. Återstår att se hur lång dagen blir idag. Det började