Peru

måndag 1 oktober 2018 - måndag 22 oktober 2018 Peru

En resa till Peru, med många andra stopp.

Reflektion.
måndag 22 oktober 2018 - Laholm, Hallands län, Sverige

Då var vi hemma till ett tomt kylskåp😃. Flygresan hem gick över förväntan, vi sov en hel del. Tyvärr var det banarbete någonstans mellan HBG-Laholm så det blev buss däremellan. Sen var det lite svårt att somna och på morgonen var jag inte människa. Gerd ringde och var pigg dom en

Sista dan
söndag 21 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Nu har vi en halv dag här i Lima innan det är dags att bege sej till flygplatsen. Så det blev en fyra timmars guidad rundtur med buss. Och det var en riktigt go idé, för stan är så himla stor så man hinner inte så mycket mär man går.   Vi var nere i Barannco, väldigt mysig stadsdel

Utsikt
lördag 20 oktober 2018 - Puno, Puno, Peru

Detta är vår fina utsikt vid frukosten. Nu väntar flygresan till Lima idag.

Bröllop
lördag 20 oktober 2018 - Puno, Puno, Peru

Nu har vi hunnit med bröllop och lokala marknaden innan flyget 😍 var nog bröllop på löpande band idag. När ett var slut stod nästa blomdekorationer utanför.

Urus och Taquile
torsdag 18 oktober 2018 - Titicaca, Urubamba, Cusco, Peru

Blev upphämtade av en minibuss som körde oss ner till hamnen. Här blev vi ihopfösta till ett större gäng, till en båt med en guide. Idag ska vi ut på Titicaca sjön och se hur folk lever på en vassö. Verkade inte alls bra från början, så mycket folk flera hundra om inte tusen som