Reflektion.
måndag 22 oktober 2018 - Laholm, Hallands län, Sverige

Då var vi hemma till ett tomt kylskåp😃. Flygresan hem gick över förväntan, vi sov en hel del. Tyvärr var det banarbete någonstans mellan HBG-Laholm så det blev buss däremellan. Sen var det lite svårt att somna och på morgonen var jag inte människa. Gerd ringde och var pigg dom en

Sista dan
söndag 21 oktober 2018 - Lima, Callao, Peru

Nu har vi en halv dag här i Lima innan det är dags att bege sej till flygplatsen. Så det blev en fyra timmars guidad rundtur med buss. Och det var en riktigt go idé, för stan är så himla stor så man hinner inte så mycket mär man går.   Vi var nere i Barannco, väldigt mysig stadsdel

Utsikt
lördag 20 oktober 2018 - Puno, Puno, Peru

Detta är vår fina utsikt vid frukosten. Nu väntar flygresan till Lima idag.

Bröllop
lördag 20 oktober 2018 - Puno, Puno, Peru

Nu har vi hunnit med bröllop och lokala marknaden innan flyget 😍 var nog bröllop på löpande band idag. När ett var slut stod nästa blomdekorationer utanför.

Urus och Taquile
torsdag 18 oktober 2018 - Titicaca, Urubamba, Cusco, Peru

Blev upphämtade av en minibuss som körde oss ner till hamnen. Här blev vi ihopfösta till ett större gäng, till en båt med en guide. Idag ska vi ut på Titicaca sjön och se hur folk lever på en vassö. Verkade inte alls bra från början, så mycket folk flera hundra om inte tusen som

Inka kultur
torsdag 18 oktober 2018 -

Idag är sista heldan i Puno, och vi ska åka och titta på några historiska platser från Inka kulturen. Först åkte vi till Sillustani vid Umayo lake. Här var det många Chullpor, runda torn som dom byggde för att begrava lite mer värdefulla personer eller familjer. Det är riktiga

Resdag.
onsdag 17 oktober 2018 - Puno, Puno, Peru

Så var det då dags att fortsätta äventyret, idag lämnar vi Cusco för att fortsätta upp lite högre i Anderna. Vi ska åka lokal- eller expressbuss, fast vi säger nog lyxbuss till Puno. Stora lyxiga säten som gick att fälla mycket och en fotpall att vila benen. Vi kom in först så vi

Skola
tisdag 16 oktober 2018 -

Kl. 05:00 var det en åsna som vrålade utanför och ville vi skulle vakna. Jag hade sovit som en stock från 20:30 🤪 när vi la oss. Gerd var fortfarande insvept i sin kokong, och påstod hon hört våra snarkningar. Tror jag inte. Vi skulle ses till frukost 07:30, så vi tog det lugnt. Tjejen

Peruanska höglandet
måndag 15 oktober 2018 - Pisac, Peru

2 timmars bussresa från Cusco, ska vi idag besöka höglandet och se hur peruaner lever där. Vi ska få bo hemma hos några familjer.  Men först stannade vi i Pisac, en by som är välkänd för att samla alla hantverkare runt om och sälja på marknaden. Först tyckte vi att vi behövde en

Religös på flera sätt...
söndag 14 oktober 2018 -

Äntligen lite sovmorgon och då kan man inte sova😳. Kl.05:30 - 05:00 skulle vi bli upphämtade av ev guide som skulle ta med 6 st av till Regnbågsdalen. Och som vanligt det där med tider mm finns ju inte på såna här ställen, men ändå vill dom att vi ska passa tiderna. Närmare 05:30 kom