2018-10-07-22 Hawaii och Californien

söndag 7 oktober 2018 - måndag 22 oktober 2018

Dag 16 av 16

Först till Hawaii och sedan tillbaka till Los Angeles för resa på Highway 1 till San Francisco.

181020 Dag 14 San Francisco
lördag 20 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

181020 Dag 14 San FranciscoEfter frukost på hotellet tog vi en promenad ner till hamnen. Gick ut på piren där man beskådar Alcatraz och Golden gate på avstånd. Golden Gate var insvept i dimma idag men det gör ju ingenting då vi sett den på narmare håll någar gånger förut. Gick och

181019 Dag 13 Carmel till San Francisco
fredag 19 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

181019 Dag 13 Carmel till San Francisco Började dagen med att åka "17th mile drive" . Det är en slinga man åker på Montereyhalvön. Den löper i skogen och kommer sedan ut till havet med mängder av vackra utsiktsplatser. Innehåller också 7 golfbanor varav den mest kända är Pebble beach ,

181018 Dag 12 Carmel
torsdag 18 oktober 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

181018 Dag 12  Carmel  Idag har varit en lugn dag med omväxlande  promenerande och strosande runt på stan, på strandpromenaden och omgivningarna. Träffade några kanadensare på hotellaltanen som var på väg till Mexiko, En var arkitekt och väldigt sugen på att komma till Sverige och

181017 Dag11 Cambria till Carmel
onsdag 17 oktober 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

181017 Dag 11  Cambria  till CarmelIdag har vi avverkat den mest natursköna sträckan på Highway 1. Det är alltså sträckan mellan Cambria och Carmel. Vägen går stora delar på bergssidan mot Stilla havet. Vi har kikat på "Elephant seals" som ligger och sover i sanden vid havet. Besökt

181016 Dag 10 Santa Barbara till Cambria
tisdag 16 oktober 2018 - Cambria, Kalifornien, USA

181016 Dag 10 Santa Barbara till CambriaNu börjar vi naärma oss de vackra vyerna över bergen och Stilla havet...Stannade till i den lilla orten Solvang. Solvang är en ort skapad för  cirka hundra år sen av en grupp danska lärare som ville slippa dekall vintrarna i

2018-10-07-22 Hawaii och Californien

Dag 16 av 16