2018-10-07-22 Hawaii och Californien

söndag 7 oktober 2018 - måndag 22 oktober 2018

Först till Hawaii och sedan tillbaka till Los Angeles för resa på Highway 1 till San Francisco.

2018-10-21-22 Sista dagen och hemresa
söndag 21 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

2018-10-21  Sista dagen och hemresaIdag har vi packat och  tog en promenad  ner till hamnen och gick en slinga längs vattnet och sedan upp några kvarter från hotellet till en mysig stadsdel där det inte var så turistigt utan där lokalbefolkningens restaurnger och barer ligger. Inte så

181020 Dag 14 San Francisco
lördag 20 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

181020 Dag 14 San FranciscoEfter frukost på hotellet tog vi en promenad ner till hamnen. Gick ut på piren där man beskådar Alcatraz och Golden gate på avstånd. Golden Gate var insvept i dimma idag men det gör ju ingenting då vi sett den på narmare håll många gånger förut. Gick och

181019 Dag 13 Carmel till San Francisco
fredag 19 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

181019 Dag 13 Carmel till San Francisco Började dagen med att åka "17th mile drive" . Det är en slinga man åker på Montereyhalvön. Den löper i skogen och kommer sedan ut till havet med mängder av vackra utsiktsplatser. Innehåller också 7 golfbanor varav den mest kända är Pebble beach ,

181018 Dag 12 Carmel
torsdag 18 oktober 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

181018 Dag 12  Carmel  Idag har varit en lugn dag med omväxlande  promenerande och strosande runt på stan, på strandpromenaden och omgivningarna. Träffade några kanadensare på hotellaltanen som var på väg till Mexiko, En var arkitekt och väldigt sugen på att komma till Sverige och

181017 Dag11 Cambria till Carmel
onsdag 17 oktober 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

181017 Dag 11  Cambria  till CarmelIdag har vi avverkat den mest natursköna sträckan på Highway 1. Det är alltså sträckan mellan Cambria och Carmel. Vägen går stora delar på bergssidan mot Stilla havet. Vi har kikat på "Elephant seals" som ligger och sover i sanden vid havet. Besökt