2018-10-21-22 Sista dagen och hemresa
söndag 21 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

2018-10-21  Sista dagen och hemresaIdag har vi packat och  tog en promenad  ner till hamnen och gick en slinga längs vattnet och sedan upp några kvarter från hotellet till en mysig stadsdel där det inte var så turistigt utan där lokalbefolkningens restaurnger och barer ligger. Inte så

181020 Dag 14 San Francisco
lördag 20 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

181020 Dag 14 San FranciscoEfter frukost på hotellet tog vi en promenad ner till hamnen. Gick ut på piren där man beskådar Alcatraz och Golden gate på avstånd. Golden Gate var insvept i dimma idag men det gör ju ingenting då vi sett den på narmare håll många gånger förut. Gick och

181019 Dag 13 Carmel till San Francisco
fredag 19 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

181019 Dag 13 Carmel till San Francisco Började dagen med att åka "17th mile drive" . Det är en slinga man åker på Montereyhalvön. Den löper i skogen och kommer sedan ut till havet med mängder av vackra utsiktsplatser. Innehåller också 7 golfbanor varav den mest kända är Pebble beach ,

181018 Dag 12 Carmel
torsdag 18 oktober 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

181018 Dag 12  Carmel  Idag har varit en lugn dag med omväxlande  promenerande och strosande runt på stan, på strandpromenaden och omgivningarna. Träffade några kanadensare på hotellaltanen som var på väg till Mexiko, En var arkitekt och väldigt sugen på att komma till Sverige och

181017 Dag11 Cambria till Carmel
onsdag 17 oktober 2018 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

181017 Dag 11  Cambria  till CarmelIdag har vi avverkat den mest natursköna sträckan på Highway 1. Det är alltså sträckan mellan Cambria och Carmel. Vägen går stora delar på bergssidan mot Stilla havet. Vi har kikat på "Elephant seals" som ligger och sover i sanden vid havet. Besökt

181016 Dag 10 Santa Barbara till Cambria
tisdag 16 oktober 2018 - Cambria, Kalifornien, USA

181016 Dag 10 Santa Barbara till CambriaNu börjar vi naärma oss de vackra vyerna över bergen och Stilla havet...Stannade till i den lilla orten Solvang. Solvang är en ort skapad för  cirka hundra år sen av en grupp danska lärare som ville slippa dekall vintrarna i

181015 Dag 9 Santa Monica till Santa Barbara
måndag 15 oktober 2018 - Santa Barbara, Kalifornien, USA

181015 Dag 9  Santa Monica till Santa BarbaraBörjade dagen med en lång promenad längs Santa Monica Becah mot Venice Beach. Strålande sol, och lite blåsigt men varmt o skönt ändå. Inhandlade en karta eftersom vi glömt våra egna hemma. Gps har vi ju förståss men inget slår en karta i

181014 Dag 8 Santa Monica LA
söndag 14 oktober 2018 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Promenerade iväg från hotellet och hämtade hyrbilen. Åkte ner till Santa Monica och checkade in på vårt hotell. Enligt vår man som vi träffade på planet brukar det bo en del kändisar där i samband med Oscarsgalan. Låter konstigt med tanken på att det inte är nåt lyxhotell. Men det

181013 Dag 7 Resdag från Waikiki till LA
lördag 13 oktober 2018 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

181013  Dag 7 Resdag från Waikiki till Los Angeles. Bussshutteln hämtade oss 09.00 och därefter en 5,5 timmars flygresa. Hade en trevlig pratstund med en man som bodde i Santa Monica. Dom ä rju alltid intresserade när dom hör att man kommer från Sverige. Landade i tid på LAX och var på

181012 Dag 6 Waikiki Beach
fredag 12 oktober 2018 - Waikīkī, Honolulu, Hawaii, USA

181012 Dag 6 FredagUtflykt till Diamond head idag. Diamond head är en utslocknad vulkan som man kan bestiga.Uppe med tuppen , tog vi en buss till foten av vulkanen. Sen blev det att vandra , först upp till entren till området. Efter att fyllt på vatten började vandringen uppåt, först lite