USA 2018

lördag 6 oktober 2018 - lördag 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Torsdag 22 november
torsdag 22 november 2018 - Brooklyn, New York, USA

B: Idag är en speciell dag. Mijas dotter Leah fyller 10 år. Grattis kära Leah. Vi har pratat på facetime och vi skall ses den 30 december i Göteborg.Idag är Thanksgiving day här och det är en stor högtid. En parad avgår från Central Park utefter 7:e Avenyn. Denna parad har avgått varje

Måndag 19 till onsdag 21
onsdag 21 november 2018 - Brooklyn, New York, USA

B: Måndag: Idag hade vi bara en kort körning, ca 3 timmar och jag körde hela tiden. Det började regna och det blev väldigt dålig sikt. Vi kom fram till Stroudsburg redan vid14-tiden. Hittade ett trevligt ställe, Perkins, där vi tog kaffe och sötsaker (de hade eget bageri). Vi kollade

Lördag 17/söndag 18 november
söndag 18 november 2018 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

B: Eftersom det skulle vara minusgrader under natten och morgonen startade vi inte bilkörningen förrän strax före 11 från Fairmont, West Virginia och åkte in i Pennsylvania. Det blev mer och mer snö men tack och lov var vägarna torra och det blev ett par plusgrader. Landskapet fortsatte som

Torsdag 15/fredag 16 november
lördag 17 november 2018 -

B: Vilken tur att vi hamnade på ett så bra motell med jättefint och fräscht rum i Charles Town. Även personalen får högsta poäng. Vi stannade där i två nätter för det blev  oväder som utlovats. Snö och hård vind torsdag morgon och hela dagen. Mot eftermiddagen blev det plusgrader

Onsdag 14 november
onsdag 14 november 2018 - Charles Town, West Virginia, USA

B: Idag är det betydligt högre i tak och vi skymtar den blå himlen och även solen emellanåt. Eric överraskade mig i morse och sa ”vi måste vara iväg kl. 9.00 för vi har en tid att passa”. Jag körde norrut till nästa county och så får jag se en skylt ”James Madison’s