USA 2018

lördag 6 oktober 2018 - lördag 24 november 2018

Dag 12 av 50

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Tisdag 16 oktober
onsdag 17 oktober 2018 - Dumas, Texas, USA

Åkte från Burlington i Colorado. 2 minusgrader, strålande sol. Precis som igår var det spikraka vägar och prärien full med kossor. Efter två timmars körning – som Stockholm till Örebro – hade vi bara passerat fyra små samhällen med endast en handfull beboeliga hus.  Ganska så

Måndag 15 oktober
tisdag 16 oktober 2018 - Burlington, Colorado, USA

Det var flera minusgrader när vi vaknade i Rock Port, Missouri men ingen snö där vi bodde. Vid 9.30 var frosten borta på bilrutorna  och vi gav oss iväg på väg 136 rakt väster ut. Solen sken, det var en härlig morgon. Efter några miles var vi i Johnson County i Nebraska där vi såg

Söndag 14 oktober
måndag 15 oktober 2018 - Rock Port, Missouri, USA

Söndagsmorgonen började med att Eric bjöd mig kaffe på sängen. Sedan frukost på motellet: gröt, yoghurt och nygräddade våffelmuffins. Ja, det är inte riktigt som hemma. De flesta tar en sötsak och kaffe eller biscuits med vit sås... Jag har med mig kanel, ingefära och gurkmeja, som jag

Lördag 13 oktober
söndag 14 oktober 2018 - Keokuk, Iowa, USA

Startade dagen med grötfrukost (Brita) och flingor med russin. Känns rejält och nyttigt. Kl.  9.30 kom vi iväg och det var perfekt bilväder, 8 grader och inget regn. Ni har varmare väder hemma men det är bara tillfälligt, he he.Brita körde de två första timmarna. Bra vägar men Illinois

Fredag 12 oktober
lördag 13 oktober 2018 - Marion, Illinois, USA

En ganska ”tråkig” dag. Ingen har glömt sin telefon. Ingen har kört i fel riktning. Solen har visat sig hela dagen. Nästan. Men – den goa värmen var borta. Temperaturen var bara 7 grader på morgonen och orkade inte upp till mer än 14.Vi startade mot sydväst  förbi Louisville,