Torsdag 22 november
torsdag 22 november 2018 - Brooklyn, New York, USA

B: Idag är en speciell dag. Mijas dotter Leah fyller 10 år. Grattis kära Leah. Vi har pratat på facetime och vi skall ses den 30 december i Göteborg.Idag är Thanksgiving day här och det är en stor högtid. En parad avgår från Central Park utefter 7:e Avenyn. Denna parad har avgått varje

Måndag 19 till onsdag 21
onsdag 21 november 2018 - Brooklyn, New York, USA

B: Måndag: Idag hade vi bara en kort körning, ca 3 timmar och jag körde hela tiden. Det började regna och det blev väldigt dålig sikt. Vi kom fram till Stroudsburg redan vid14-tiden. Hittade ett trevligt ställe, Perkins, där vi tog kaffe och sötsaker (de hade eget bageri). Vi kollade

Lördag 17/söndag 18 november
söndag 18 november 2018 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

B: Eftersom det skulle vara minusgrader under natten och morgonen startade vi inte bilkörningen förrän strax före 11 från Fairmont, West Virginia och åkte in i Pennsylvania. Det blev mer och mer snö men tack och lov var vägarna torra och det blev ett par plusgrader. Landskapet fortsatte som

Torsdag 15/fredag 16 november
lördag 17 november 2018 -

B: Vilken tur att vi hamnade på ett så bra motell med jättefint och fräscht rum i Charles Town. Även personalen får högsta poäng. Vi stannade där i två nätter för det blev  oväder som utlovats. Snö och hård vind torsdag morgon och hela dagen. Mot eftermiddagen blev det plusgrader

Onsdag 14 november
onsdag 14 november 2018 - Charles Town, West Virginia, USA

B: Idag är det betydligt högre i tak och vi skymtar den blå himlen och även solen emellanåt. Eric överraskade mig i morse och sa ”vi måste vara iväg kl. 9.00 för vi har en tid att passa”. Jag körde norrut till nästa county och så får jag se en skylt ”James Madison’s

Måndag 12/tisdag 13 november
tisdag 13 november 2018 - Charlottesville, Virginia, USA

B: Måndag morgon startade vi i Forest City, North Carolina. Regnet stod som spön i backen när vi startade på morgonen och det var kallt. Dock inte minusgrader. Eric fick köra och han hade ändrat resplanen så att vi inte skulle åka upp i bergen utan började med breda fyrfiliga vägar. Efter

Söndag 11 november
söndag 11 november 2018 -

B: En riktigt trevlig söndag har vi upplevt. Strålande sol, minus en grad i morse. Blev som högst  plus nio. Åkte från Cornelia i Georgia vid 9-tiden. Vi åkte in i South Carolina genom bl.a. Walhalla (döpt av tyska bosättare) och därefter genom Chattahoochi National Forest in i Georgia

Lördag 10 november
lördag 10 november 2018 - Cornelia, Georgia, USA

E: En liten snabb rapport från dagens "äventyr". En gnistrande klar och solig morgon med +3 grader när vi lämnade Cleveland (Tennessee). Vi kom iväg hyfsat tidigt (09.30) och åkte mot Georgia på US-46, en mycket vacker väg som löpte utmed Ocoee River djupt nere i en dal i Apalacherna. Vi

Torsdag 8/fredag 9 november
fredag 9 november 2018 - Cleveland, Tennessee, USA

B: Vi lämnade Henderson och åkte mot Savannah, Tennessee (alltså inte den mycket mer kända Savannah i Georgia). Där stannade vi för att ta en titt på staden. Vi fick syn på en mycket fin julgran inne på en bank. Den var rikligt dekorerad med bomullsblommor. Jag ville ta en bild så vi gick

Tisdag 5/onsdag 6 november
onsdag 7 november 2018 - Henderson, Tennessee, USA

B: Ledigt från bilkörning på tisdagen! Vi åt en härlig frukost bestående av äggröra, stekt potatis, små tunna hamburgare, tomat- och paprikasås, yoghurt, rostebröd och juice/kaffe. Eric hade bestämt sig för att inte gå ut ur rummet förrän middagen 5.30 pm för att se på