Down Under - Resan som äntligen blev av!

måndag 15 oktober 2018 - söndag 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Gott nytt år i Sydney!
tisdag 1 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Efter drygt 3 timmars flygresa är det dags att landa på flygplatsen i Sydney. Landningsställen fälls ner och vi börjar gå ner mot landningsbanan, men plötsligt gasar planet på igen och vi stiger uppåt. Kaptenen meddelar att något annat plan inte hunnit undan ordentligt och vi får

Vi säger adjö till husbilen och Nya Zealand
söndag 30 december 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Framme i Christchurch så checkar vi in på campingen där vi ska sova vår sista natt i Nya Zeeland. Vi unnar oss att äta middag ute på en lokal pub där vi båda beställer fisk, men får något som vi inte riktigt vet vad det är. Lagom till vi ätit upp, så dra ett lokalt band igång och

Delfiner, pingviner och sälar.
fredag 28 december 2018 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Då det inte blev boende vid kusten igår, så har vi siktet på den lilla staden Akaroa. Sista två milen slingrar sig vägen upp för ett berg och sedan ner mot staden som ligger i en vik som är en gammal vulkanisk krater. Vi har ingen bokad camping, men åker till en som vi tycker ligger bra

Högsta bergskedjan!
torsdag 27 december 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Under resan norrut fundera vi på att åka mot östkusten och komma ut till havet. Vi stannar vid en utsiktsplats för att se en vacker utsikt, men inser på vägen upp att det är sjukt brant. Vi tar oss tillslut upp och har en fantastisk vy över landskapet innan den ännu svåra vandringen

Julhelg med många aktiviteter.
onsdag 26 december 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Den camping vi kommer till är stor och opersonlig, men en natt bör vi klara av att bo här. Vi tar en sväng på stan och bokar Jetboat till morgondagen. Vi chekar ut och åker 800 meter till den camping som varit bokad sen länge och där vi ska bo i tre nätter. En fantastisk camping som