Down Under - Resan som äntligen blev av!

måndag 15 oktober 2018 - söndag 13 januari 2019

Dag 34 av 91

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Utflykt runt ön.
torsdag 8 november 2018 -

Magnetic Island är en fantastisk liten ö med underbara stränder, häftiga djur och tuffa vandringsleder. Vi hyrde bil en dag, det blev en speciell bil som går under namnet "Barbie Bil" Det var en strålande fin dag som började med en vandring upp till ett gamalt krigsfort.  Det användes vid

Segling till en fantastisk strand!
måndag 5 november 2018 - Whitsundays, Queensland, Australien

Vi gav oss iväg med hostelets shuttle bus strax innan 08.00 och efter en kort transport var vi framme vid Marinan i Airlie Beach. Vi var bara åtta stycken som skulle med på denna seglats med segelbåten Alexander Stewart och det kändes skönt att det inte vi så många (plats för 18 personer).

Strand, sand och långa promenader!
fredag 2 november 2018 - Agnes Water, Queensland, Australien

Vi kom i onsdags (2/11) fram till vårt hostel där Halloweenfesten redan var i full gång. "Ungdomarna" dansade på borden och undrade vad "vi" gjorde där! Vi satt med i ytterkanten av festen och åt av den hemmagjorda mat som gick att köpa för 5$ (ca 33 kr) och hade det trevligt. Klockan 22

Flygtur
tisdag 30 oktober 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Idag blev det flyg över Fraiser Island. Det var med lite blandade känslor som vi satte oss i planet. Men flygturen var en spännande så det blev en resa som vi båda uppskattade och tyckte var riktigt häftig 😀På eftermiddagen fortsatte vi med Greyhoundbussen till Bundaberg där vi gör

Rickard 50 år
måndag 29 oktober 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Idag har dagen kommit då födelsedagen skulle firas. Det blev en dag där solen inte orkade fram utan mörka moln och hot om regn hängde i luften. Vi började dagen med att hyra cyklar det blev en tur på 2.5 mil. Vi blev attackerades av en rovfågel som försökte sätta sig på våra

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Dag 34 av 91
155 Bilder 15 Besökta platser 16 Dagböcker