Portugalien vin-o-climb

torsdag 18 oktober 2018 - lördag 27 oktober 2018 Portugalien vin-o-climb

Lissabon-Porto-Dourodalen-Porto-Lissabon-Algarve

Dag 9 -  Rocha da Pena - Ria Formosa - Faro
fredag 26 oktober 2018 - Faro, Vila do Bispo, Portugal

Vi gick upp halv åtta för att vara redo för frukost klockan åtta. När vi vaknade så såg vi att det regnat under natten, det såg dock inte ut att ha kommit så mycket. Vi käkade frukost men när vi gick tillbaka till rummet så hade det börjat regna. Vi hängde i rummet för att se om det

Dag 8 - Rocha da Pena - Lagos - Aljezur
torsdag 25 oktober 2018 - Nave do Barão, Vila do Bispo, Faro, Portugal

Idag var vi mer på hugget, vi gick upp vid halv åtta för att vara färdiga till frukosten kl åtta, vi hade även packat klätterväskan på kvällen. Vi käkade frukost lite snabbare än vanligt och stack iväg till klippan. Idag stannade vi inte vid någon affär utan körde raka vägen. Vi

Dag 7 - Rocha da Pena
onsdag 24 oktober 2018 - Nave do Barão, Vila do Bispo, Faro, Portugal

Så har det äntligen blivit dags för klättring. Vi gick upp vid åttatiden, lullade i rummet, duschade lite, packade lit klättergrejor. Sen blev det dags för frukost. Miguel visade även här sin bästa sida, det fanns mycket att välja mellan. Allt från bullar o pålägg, yoggi med flingor,

Dag 6 - Lissabon - Faro - Nave do Barão
tisdag 23 oktober 2018 - Faro, Vila do Bispo, Portugal

Vi hade ställt klockan för att komma upp i tid för att kunna springa ut snabbt och handla frukost innan vårat tåg skulle gå. Vi traskade bort till stället vi käkade frukost på igår, där köpte vi två baguetter samt två pastej de Nata. Vi gick även in på stället vägg i vägg och

Dag 4-5 - Lissabon
måndag 22 oktober 2018 - Lissabon, Sintra, Portugal

Dag 4 - LissabonDenna dag spenderade vi traskandes rundor i Lissabon. Vi gick en sväng för att hitta ett bra fik för frukost. Vi gick upp till en gammal kyrkruin, Ruinas do Carmo, den förstördes i den stora jordbävningen på 1700 talet. I närheten av den är där en hiss, Santa Justa, som