Dag 9 -  Rocha da Pena - Ria Formosa - Faro
fredag 26 oktober 2018 - Faro, Vila do Bispo, Portugal

Vi gick upp halv åtta för att vara redo för frukost klockan åtta. När vi vaknade så såg vi att det regnat under natten, det såg dock inte ut att ha kommit så mycket. Vi käkade frukost men när vi gick tillbaka till rummet så hade det börjat regna. Vi hängde i rummet för att se om det

Dag 8 - Rocha da Pena - Lagos - Aljezur
torsdag 25 oktober 2018 - Nave do Barão, Vila do Bispo, Faro, Portugal

Idag var vi mer på hugget, vi gick upp vid halv åtta för att vara färdiga till frukosten kl åtta, vi hade även packat klätterväskan på kvällen. Vi käkade frukost lite snabbare än vanligt och stack iväg till klippan. Idag stannade vi inte vid någon affär utan körde raka vägen. Vi

Dag 7 - Rocha da Pena
onsdag 24 oktober 2018 - Nave do Barão, Vila do Bispo, Faro, Portugal

Så har det äntligen blivit dags för klättring. Vi gick upp vid åttatiden, lullade i rummet, duschade lite, packade lit klättergrejor. Sen blev det dags för frukost. Miguel visade även här sin bästa sida, det fanns mycket att välja mellan. Allt från bullar o pålägg, yoggi med flingor,

Dag 6 - Lissabon - Faro - Nave do Barão
tisdag 23 oktober 2018 - Faro, Vila do Bispo, Portugal

Vi hade ställt klockan för att komma upp i tid för att kunna springa ut snabbt och handla frukost innan vårat tåg skulle gå. Vi traskade bort till stället vi käkade frukost på igår, där köpte vi två baguetter samt två pastej de Nata. Vi gick även in på stället vägg i vägg och

Dag 4-5 - Lissabon
måndag 22 oktober 2018 - Lissabon, Sintra, Portugal

Dag 4 - LissabonDenna dag spenderade vi traskandes rundor i Lissabon. Vi gick en sväng för att hitta ett bra fik för frukost. Vi gick upp till en gammal kyrkruin, Ruinas do Carmo, den förstördes i den stora jordbävningen på 1700 talet. I närheten av den är där en hiss, Santa Justa, som

Dag 3 - Dourodalen - Porto - Lissabon
lördag 20 oktober 2018 - Lissabon, Sintra, Portugal

Vi gick även idag upp runt åtta, vi chillade på rummet innan vi tog den långa vandringen till matsalen där vi avnjöt en mycket bra frukost. Efter frukosten gick vi en runda i vinodlingen. Så fint med alla dessa rader efter rader med vinrankor. Man vandrade på gångar mellan de olika

Dag 2 - Porto - Dourodalen
fredag 19 oktober 2018 - CM1070, Viseu

Vi fick sovmorgon idag, kunde slagga ända till 08:00. Chillade lite på rummet och packade väskorna och checkade ut till nio.Vi gick en runda på stan. Först skulle vi besöka den gamla marknaden, Mercado do Bolhão, det visade sig att det var en byggarbetsplats och marknaden inte längre var

Dag 1 - Resdag
torsdag 18 oktober 2018 - Porto, Porto, Portugal

Vi gick upp tidigare än en jobbedag för vi skulle ju äntligen ut o resa igen. Denna gången bär det av till Portugal. Vi åkte med Norvegian från Kastrup till Lissabon. Vi hämtade väskorna och tog tunnelbanan till stationen Oriente, där vi skulle ta ett tåg till Porto.Vi hade 2 timmar att