Amalias 30års crusing

fredag 2 november 2018 - söndag 2 december 2018

Dag 17 av 31

Amalias 30års crusing

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Kulig dag
torsdag 15 november 2018 -

Dagarna går och utanför är det fortfarande blått så långt ögat når. Idag när vi intar våra solplatser är det fullt ös nere vid pooldäck. Idag ska aktivitetsgänget tydligen genomföra alla aktiviteter dom har. Jag som efterlyst det varje dag men varit tyst och stilla.Vi har en

Sol och värme
onsdag 14 november 2018 -

Idag säger vi Happy birthday till Malin. 30 bast, hipp hurra. Blir lite extra bubbel idag då.Känns att vi närmar oss Karibien. Solen värmer våra svenska vita kroppar. Tempen säger bara 21 grader men kan vara tryckfelsnisse.Blir en skön dag med några extra drinkar för att kyla sig lite.

Tisdag
tisdag 13 november 2018 -

Man ska inte klaga när man fått en balkong i solens riktning. Den är varm som attan men fräscht att kunna tvätta lite grejer och hänga ut. Mina snygga gympadojjor bor på balkongen. Bannlysta inomhus. Idag kan man nog säga att det är vindstilla. Poolen skvättar inte alls lika mycket som

Havsdag
måndag 12 november 2018 -

Vår kapten har berättat om beslutet att inte gå via Valencia, Lissabon och Azorerna. Skulle vi tagit den vägen hade vi inte kunnat hålla vår fart på 20 knop vi hade inte heller kommit fram i tid, vilket då skulle resulterat i att vi missat Valencia och varit tvungna att gå direkt till

Farsdag
söndag 11 november 2018 -

Idag har jag och Amalia fixat lite lätt roomservice. Det är ju farsdag och måste ju fira honom på något sätt. Kl halv 9 knackar det på dörren och vår fikabricka överlämnas. Kaffe, donauts, frukt och lite ost. Mysigt. Presenter skippade vi denna gång. Känns att vi inte gick till sängs